زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٥٠ خانواده در پروان و سرپل مساعدت نقدی دریافت کردند

١٥٠ خانواده در پروان و سرپل مساعدت نقدی دریافت کردند

author avatar
21 Dec 2015 - 16:09
١٥٠ خانواده در پروان و سرپل مساعدت نقدی دریافت کردند
author avatar
21 Dec 2015 - 16:09

چاريکار، سرپل (پژواک، ٣٠قوس ٩٤): با ١٥٠ خانواده بيجا شده در پروان و ده خانوادۀ کسانى که از سوى مخالفين مسلح در سرپل کشته شده اند، کمک نقدى صورت گرفت.

آقا شيرين رييس امور مهاجرين ولايت پروان، به آژانس خبرى پژواک گفت که امروز با ١٥٠ خانواده بيجا شده در اين ولايت براى هر خانواده صد دالر امريکايى مساعدت شد.

وى گفت که اين مساعدت، از سوى کميشنرى عالى سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

به گفته او، بيجاشدگانى که اين کمک را دريافت کرده اند، از مناطق ناامن پروان، لغمان و کاپيسا بيجا شده و در حال حاضر، در مرکز پروان زندگى دارند.

شفيقه که از ولسوالى شينوارى پروان بيجا شده و کمک يادشده را دريافت کرده است، از دريافت اين کمک خرسندى نموده گفت که با رسيدن فصل زمستان، می‌تواند برخى مشکلات خانواده اش را رفع کند.

همچنان سید فاضل رضايی ريیس دارالانشای کمیتۀ ولایتی صلح سرپل گفت که از آغاز پروسهء صلح تا کنون، در این ولایت ٢٣ تن از افراد پیوسته به این پروسه، از سوى مخالفین مسلح دولت به قتل رسيده اند.

وى افزود که امروز برای ده خانوادهء اين کشته شدگان، به هر کدام مبلغ یکصد هزار افغانی به عنوان اکرامیه از سوی دولت کمک شد.

موصوف افزود که براى شش خانوادۀ اين قربانيان، قبلاً همچو کمک صورت گرفته و براى هر کدام هفت خانوادۀ متباقى آنها، در آيندۀ نزديک يک صد هزار افغانى کمک می‌شود.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل، حین توزیع اين کمک گفت: "دشمنان صلح و آرامش به نام دین و به نام اسلام مردم را به شهادت می­رسانند."

به گفته او، دولت هر گونه امکاناتى را که در توان باشد، از خانواده هاى قربانيان دريغ نمى کند.

خاک بدل پدر يک تن از قربانيان که کمک نقدی را دریافت کرده است، گفت که سه سال قبل پسرش پس از پیوستن به پروسه صلح، از سوی طالبان به قتل رسید.

او اظهار خرسندى نمود که امروز، یک صد هزار افغانی مساعدت را دريافت کرده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر