زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پروژۀ تولید يکصد میگاوات برق از منابع داخلی کشورعملى ميگردد

پروژۀ تولید يکصد میگاوات برق از منابع داخلی کشورعملى ميگردد

author avatar
5 Jan 2016 - 13:21
پروژۀ تولید يکصد میگاوات برق از منابع داخلی کشورعملى ميگردد
author avatar
5 Jan 2016 - 13:21

 کابل (پژواک، ١٥ جدى٩٤): وزارت انرژی و آب، برای نخستین بار بستۀ پروژه های تولیدی انرژی قابل تجدید از منابع طبیعی داخلی کشور با ظرفیت صد میگاوات را عملی می کند.

بر بنیاد معلومات خبرنامۀ اين وزارت که روز سه شنبه (١٥جدى) به آژانس خبرى پژواک رسيده، اين تصميم بر بنیاد ماده (٣) مصوبه شماره (٣١) ٢٤/٨/١٣٩٤ کابینه جمهوری اسلامی افغانستان تطبیق ميگردد.

درخبرنامه وزارت؛ اين پروژه، بزرگترین پروژه انرژی قابل تجدید از منابع داخلی کشورخوانده شده که وارد مراحل تطبیقی می گردد و نقش کلیدی را به دلایل مختلف در افغانستان دارا می باشد.

بربنياد معلومات منبع، پروژه های انرژی قابل تجدید برای سرمایه گذاری سکتور خصوصی، نخستین گام وزارت انرژی و آب برای رسیدن به اهداف تعیین شده در پالیسی انرژی های قابل تجدید کشور می باشد، که در پرتو قانون تنظیم خدمات انرژی برق، امکان سرمایه گذاری خصوصی در سکتور انرژی برق کشور را فراهم می سازد.

وزارت انرژى وآب، در این بسته ٣٠ پروژۀ تولید برق از منابع قابل تجدید آفتاب، باد، بایومس و آبی کوچک در داخل کشور را برای سرمایه گذاری سکتور خصوصی پیشنهاد نموده است .

درخبرنامه اين وزارت خاطرنشان گرديده که دراين پروژه، ظرفیت مجموعی تولید برق آن ها ۱۰۰ ميگاوات می باشد و در٢٠ ولایت کشور تطبیق خواهند شد.

وزارت يادشده؛ ضمن شريک نمودن login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر