زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به معلولین پاهای مصنوعی رایگان داده می شود

به معلولین پاهای مصنوعی رایگان داده می شود

author avatar
30 Jan 2016 - 18:06
به معلولین پاهای مصنوعی رایگان داده می شود
author avatar
30 Jan 2016 - 18:06

کابل(پژواک، ۱۰ دلو۹۴): وزارت کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولین، اعلام کرد که پس از این، به معلولینی که نیاز به پای مصنوعی داشته باشند، به صورت رایگان پای مصنوعی می دهد.

در خبرنامه یی که امروز از طریق وزارت کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولین، به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که این برنامه به عنوان یکی از مسوولیت های مهم این وزارت و در راستای عرضه خدمات به این قشر، آغاز شده است.

  گفته شده است که این وزارت، کار ساخت اعضای مصنوعی از جمله پاهای مصنوعی را  از طریق انستیتيوت ملی معلولین که پیش از این افتتاح شده بود، روی دست گرفته است.

بر پایه معلومات این خبرنامه، مرکز مذکور که به کمک مؤسسه هندی(Jaipur Foot ) ساخته شده، پیش از این در یک برنامه آزمایشی یک ماهه در کابل، برای یک هزار معلول پای مصنوعی ساخته بود.

وزارت کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولین افزوده است که ساخت هر کدام از این پاهای مصنوعی که با استفاده از مواد با کیفیت صورت می گیرد، حدود ۴۵۰۰ افغانی هزینه دارد.

در خبرنامه، خاطرنشان شده است که پاهای مذکور، قابلیت راه رفتن و کار کردن به صورت "نورمال" را دارد و معلولین می توانند با مراجعه به انستیتيوت ملی معلولین در منطقه خیرخانۀ کابل، به صورت رایگان پای مصنوعی دریافت کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر