زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سروى: در انتخابات آینده ولسی جرگه، ٥٢،٣٤ درصد مردم سهم نخواهند گرفت

سروى: در انتخابات آینده ولسی جرگه، ٥٢،٣٤ درصد مردم سهم نخواهند گرفت

author avatar
11 Apr 2016 - 18:05
سروى: در انتخابات آینده ولسی جرگه، ٥٢،٣٤ درصد مردم سهم نخواهند گرفت
author avatar
11 Apr 2016 - 18:05

کابل (پژواک، ٢٣ حمل ٩٥): یافته های یک سروی نشان می­دهد که در انتخابات آینده ولسی جرگه، ٥٢،٣٤ درصد مردم سهم نخواهند گرفت؛ اما ٤٧،٦٦ درصد گفته اند که در انتخابات شرکت می کنند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، حدود سه ماه قبل، ۲۴ میزان سال ۱۳۹۵ را تاریخ برگزاری انتخابات ولسى جرگه و شوراهای ولسوالی اعلام داشته است.

اين سروى، تحت نام «خانه ملت از دیدگاه ملت»  ازسوى ادارۀ انکشافی فوکس (FOCUS) صورت گرفته است .

عبدالنافع همت سخنگوی اين اداره، امروز دريک نشست خبرى گفت که اين سروی در مدت شش ماه، در ٣٤ ولایت کشور ازطريق صحبت مستقيم با ١٠٥١٢ تن که ١١،٣٣ درصد آن را زنان تشکیل می­دهند، صورت گرفته است.

به گفتۀ موصوف، ۸۵،۹۴ درصداشتراک کننده هاى اين سروى گفته اند که برای انتخابات آینده ولسی جرگه،  باید هر ولایت به چند حوزه انتخاباتی تقسيم شود؛ اما در ميان پرسش شوندگان ١٤،٠٦ درصد گفته اند که باید تمام ولایت یک حوزه انتخاباتی باشد.

همت گفت که ٨٧،٨٩ درصدشاملين اين سروى، اظهار داشته اند که وکلا از مشکل آنان خود را آگاه نمی­سازند و به این سبب آنان ناراض اند؛ اما ٣٣،٧٩ درصد  ديگرگفته اند که وکلای شان به آن­ها خدمت قابل توجهی کرده اند.

بر پايۀ اين سروى، ٧،٩٦ درصد مصاحبه شوندگان باور دارند که ولسی جرگه، در بربادی ملت و دولت بيش از هر کس دیگر وسيعاً دست دارد و همچنان ۳۶،۷۳ درصد مصاحبه شوندگان گفته اند که اعضای ولسی جرگه به فساد آلوده اند.

در اين سروى ٢٠،٩ درصد مصاحبه شوندگان، ولسى جرگه را خانۀ ملت نه، بلکه خانه کميشن کاران و دکانداران خوانده اند.

به گفتۀ سخنگوی ادارۀ انکشافی فوکس، در این سروی ۷۱ رسانۀ محلی به شمول ٦١ راديو، پنج تلویزیون و پنج نشریه چاپی همکاری کرده اند و سروی یادشده توسط ۱۲۶ خبرنگار به طور رضاکارانه صورت گرفته است.

منبع خاطر نشان کرد که در این سروی، از جمع ۳۶۴ ولسوالی و ۱۸۲ ناحيه شهری در ٤١ ولسوالی به دليل نبود امنيت سروی انجام نشده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر