زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای ولایتی سرپل نسبت به بدتر شدن  اوضاع امنیتی این ولایت ابراز نگرانی کرد

شورای ولایتی سرپل نسبت به بدتر شدن اوضاع امنیتی این ولایت ابراز نگرانی کرد

author avatar
17 Apr 2016 - 20:08
شورای ولایتی سرپل نسبت به بدتر شدن  اوضاع امنیتی این ولایت ابراز نگرانی کرد
author avatar
17 Apr 2016 - 20:08

سرپل (پژواک، ۲۹ حمل۹۵): شماری از اعضای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت امنیتی این ولایت می گویند در صورت ادامه کم توجهی حکومت، مخالفان مسلح بخش هایی از این ولایت را تصرف خواهند کرد.

محمد نور رحمانی، عضو شورای ولایتی سرپل امروز در یک نشست خبری گفت که اوضاع امنیتی این ولایت در چند روز گذشته بدتر شده است.

وی گفت: «چند روز مى شود در اطراف شهر سرپل جنگ جریان دارد و مسیر راه میرزا ولنگ به ولسوالی صیاد مسدود است و مردم در محاصره قرار دارند. "

رحمانی افزود:» اگر در قسمت تامین امنیت سرپل توجه نشود و نیروهای بیشتر کمکی فرستاده نشود، بخش‌هایی از ولایت سقوط خواهد کرد."

این عضو شورای ولایتی از حکومت مرکزی و نهاد‌های امنیتی خواست که هرچه زود‌تر علیه مخالفان مسلح عملیات نظامی راه اندازی کنند.

محمد علی حکیمی، عضو دیگر شورای ولایتی سرپل گفت که وضعیت امنیتی بسیار نگران کننده است.

وی گفت:" خطر بسیار جدی است اگر در ۲۴ ساعت عملیات امنیتی از سوی حکومت راه اندازی نشود، ملت بخاطر تامین امنیت خود تصمیم خواهد گرفت."

اما محمد ظاهر وحدت، والی سرپل گفت: « به  نیروهای امنیتی دستور دادیم عملیاتی را در مناطق از دست رفته در ولسوالی‌های صیاد و سوزمه قلعه و میرزا ولنگ راه اندازی نمایند.»

نگرانی از بدتر شدن وضعیت امنیتی در این ولایت شمالی در حالی ابراز می شود که در یک هفته اخیر نیروهای امنیتی و طالبان در بخش هایی از ولسوالی های صیاد، سوزمه قلعه و سانچارک با یک دیگر درگیر بوده اند.

در یک رویداد دیگر، والی فاریاب به پژواک گفت که در پی عملیات نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی در ولسوالی گرزیوان این ولایت، عصر امروز منطقه جرقلعه به تصرف نیروهای دولتی در آمد.

سید انور سادات گفت با وصف این که مخالفان مسلح در خانه های مسکونی مردم سنگر گرفته بودند، نیروهای امنیتی موفق شدند بر آنان تلفات سنگین وارد کنند و از این منطقه بیرون برانند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر