زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کابینه دولت به نهادهای دولتی هدایت داد تا اراضی و جایدادهای خود را ثبت کنند

کابینه دولت به نهادهای دولتی هدایت داد تا اراضی و جایدادهای خود را ثبت کنند

author avatar
30 Apr 2016 - 20:47
کابینه دولت به نهادهای دولتی هدایت داد تا اراضی و جایدادهای خود را ثبت کنند
author avatar
30 Apr 2016 - 20:47

کابل (پژواک، ۱۱ثور ۹۵): کابینه دولت در نشست تازه خود تمام نهادهای دولتی را موظف کرده است تا فهرست اراضی و جایدادهای خود را هر چه زودتر به اداره اراضی و وزارت مالیه بفرستند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این موضوع در نشست امروز کابینه که به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور برگزار گردید، مطرح شد.

کابینه دولت تمام نهادهای دولتی را موظف ساخت تا فهرست زمین های دولتی خود را به منظور ثبت به اداره اراضی بفرستند و فهرست جایدادهای غیر منقول خود را نیز در اختیار وزارت مالیه قرار دهند.

در ادامه، معاون نظارت، ارزیابی و تفتیش اداره امور ریاست جمهوری گزارش خود را در زمینه چگونگی تحقق برنامه های ۱۰۰ روز کاری دوم وزارتخانه ها و نهادهای دولتی ارایه کرد.

به گفته وی، این برنامه ها در دو بخش فعالیت های عمده و فعالیت های فرعی مورد بررسی قرار گرفته است که در بخش نخست، ۶۴ درصد اجرا، ۲۹ درصد در حال اجرا و ۷ درصد تحقق نیافته است و در فعالیت های فرعی هشت وزارتخانه و نهاد بررسی شده، ۷۳ درصد تحقق یافته، ۱۳ درصد در حال اجرا و ۱۴ درصد تحقق نیافته است.

در جلسه فیصله بعمل آمد تا وزارتخانه ها و نهادهای دولتی به طور پیوسته گزارش چگونگی کار خود را به اداره امور ارایه کنند و میزان تحقق آن را با بودجه منظور شده در وب سایت مربوط قرار دهند.

در بخش دیگر نشست، پیشنهاد وزارت تجارت و اداره ملی استندرد(انسا) در مورد واردات پترول نوع( A-80) به صورت عاجل و برای مدت سه ماه تائید شد و اداره ملی استندرد موظف گردید تا میزان سلفر این ماده سوخت را تثبیت و طرح مقایسه یی آن را با پترول نوع ( A-92)به کابینه ارایه کند.

کابینه دولت همچنان اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو را در سه فصل و ۲۰ ماده به منظور تطبیق، هماهنگی و نظارت از برنامه های این سازمان در افغانستان، توسعه فرهنگ ملی، آموزش و پرورش، تامین ارتباط میان نهادهای دولتی و غیر دولتی مورد تائید قرار داد.

اعضای جلسه، پیشنهاد وزارت مالیه را در مورد اضافه کردن حدود ۹۸ میلیون افغانی کمک کشور قزاقزستان را به منظور ساخت یک پل در ایبک و یک دیوار استنادی در سمنگان در بودجه ۱۳۹۵، یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون افغانی کمک نهادهای کمک کننده را در بودجه عادی وزارت های دفاع ملی، داخله، اطلاعات و فرهنگ، اداره رادیو و تلویزیون ملی و ۵۲ میلیون افغانی در بودجه انکشافی وزارت های اطلاعات و فرهنگ و صحت عامه مورد تائید قرار دادند.

همچنان، مقروضیت ۵۹ شرکت داخلی و خارجی مربوط به سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ که در اداره مالیه دهندگان بزرگ وزارت مالیه ثبت است مطرح شد و وزارت مالیه موظف شد تا به شرکت های داخلی یکماه فرصت بدهد قروض خود را پرداخت کنند و بخاطر تطبیق آن اقدام کند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر