زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از روز ملى عسل در کشور تجليل به عمل آمد

از روز ملى عسل در کشور تجليل به عمل آمد

author avatar
12 May 2016 - 18:45
از روز ملى عسل در کشور تجليل به عمل آمد
author avatar
12 May 2016 - 18:45

کابل (پژواک، ٢٣ ثور۹۵): براى اولين بار از «روز ملى عسل» در کشور در حالى تجليل به عمل آمد که زنبورداران از محدود بودن خدمات در بخش زنبور دارى از سوى حکومت و موجوديت عسل هاى بدون آدرس مشخص در بازارهاى کشور، شکايت داشتند. 

عبدالقدير جواد معين مالى و ادارى وزارت زراعت، مالدارى و آبيارى در سومين روز نشست تحت نام «کنفرانس ملی زنبور دارى افغانستان» امروز در کابل گفت که وزارت زراعت مالدارى و آبيارى به منظور رشد و توسعه زنبور دارى در کشور برعلاوه آموزش و توزيع وسايل مورد نياز براى زنبور داران تاريخ (٢٣ ثور) را «روز ملى عسل» مسمى نمود.

به گفته موصوف، وزارت اين تصميم را به هدف معرفى بهتر و عسل افغانستان به مردم و توسعه زنبور دارى در کشور اتخاذ نموده است.

وى افزود که از اين به بعد، هر سال طى محافل با شکوه از اين روز تجليل به عمل خواهد آمد.

اين درحالى است که زنبور داران خواهان افزايش برنامه هاى آموزشى و توزيع مواد مورد نياز براى زنبور داران از سوى حکومت شدند.

عبدالرب حميدى يک تن از زنبور داران و رييس اتحاديه ملى زنبور داران افغانستان مى­گويد که موجوديت عسل هاى بى بدون آدرس و بى کيفيت در بازار زنبور داران را به چالش مواجه نموده و بايد در اين زمينه اقدام جدى صورت گيرد.

موصوف گفت که براى اولين بار برعلاوه تجليل از روز ملى عسل در کشور، اتحاديه ملى زنبور داران نيز امروز ايجاد گرديد.

وى مى­گويد که اتحاديه تلاش خواهد کرد که در همکارى با حکومت و نهادهاى کمک دهند براى رشد زنبور دارى و حل مشکلات زنبور داران اقدامات عملى را روى دست گيرد. 

همچنان يک تن از زنبور داران که نخواست نامش در گزارش ذکر گردد، گفت که محدود بودن خدمات در بخش توزيع وسايل، ادويه، نبود لابراتوار هاى مدرن و کنترول کيفيت عسل در کشور از مشکلات زنبور داران مى­باشد.

وى مى­افزايد که بايد براى زنبور داران برعلاوه برنامه هاى آموزشى در بسته بندى، توليد و نگهدارى زنبورعسل و طرز تهيه آن براى زنبور داران در مرکز و ولايات کشور برنامه هاى آموزشى گسترش داده شود.  

غلام سنايى ساطع تيم ليدر تخنيکى پروژه زنبور دارى به آژانس خبرى پژواک گفت که برعلاوه کورس هاى آموزشى براى زنبور داران، ١١ قلم وسايل مربوط زنبور داران در سطح کشور به طور رايگان توزيع مى­کند. 

به گفته او، به منظور حل مشکلات زنبور دارن و توسعه زنبور دارى در کشور، نشست سه روزه به تاريخ ٢١ ثور در کابل آغاز و امروز خاتمه يافت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر