زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقامات امنيتى کندز: طالبان ١٠ مسافر ربوده شده را کُشتند

مقامات امنيتى کندز: طالبان ١٠ مسافر ربوده شده را کُشتند

author avatar
31 May 2016 - 09:25
مقامات امنيتى کندز: طالبان ١٠ مسافر ربوده شده را کُشتند
author avatar
31 May 2016 - 09:25

کندز(پژواک،١١جوزا٩٥): مقامات امنيتى درکندز مى گويند که طالبان از جملۀ مسافران گروگان گرفته شده، ١٠ تن را کشته اند و دست کم ١٨ تن ديگر، هنوز هم در بند آنها مى باشد.

به گفتۀ مسوولان محلى اين ولايت، طالبان حوالى ساعت ٢ شب گذشته، بيش از ٢٠٠ مسافر را  که از کابل به ولايات بدخشان و تخار مى رفتند، در نزديکى شهرکندز از موتر پياده نموده و با خودبردند.

حيات الله فقيريار ولسوال على آباد کندز، به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان، از جملۀ ربوده شدگان، پس از بازرسى ٤٥ تن را گروگان گرفته و متباقى افراد را  آزاد ساختند.

اما سمونوال معصومى صافى سرپرست قوماندانى امنيه کندز گفت که طالبان١٠ تن اين افراد را کشته اند و ١٨ تن ديگر هنوزهم در قيد طالبان مى باشند.

وى علاوه کرد که مسافران گروگان گرفته شده، به مناطق دوردست ولسوالى چهاردره منتقل گرديده اند و عمليات براى آزادسازى آنها آغاز شده است.

اين درحالى است که سيف الدين سايس رييس مجتمع جامعه مدنى بدخشان مى گويد که در جملۀ مسافران کشته شده، ١٢ تن از سربازان اردوى ملى بوده که باشندگان ولايت بدخشان مى باشند.

ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان در خبرنامه یی که به پژواک مواصلت کرده مدعی شده است که طالبان در منطقه انگور باغ مرکز ولايت کندز ٢٦ تن از سربازان اردو و پوليس را که لباس ملکى بر تن داشتند و در موترهاى شخصى سفر مى کردند، بازداشت کرده اند.

به گفته وی، شش تن از اين افراد که مى­خواستند فرار کنند، از سوى طالبان کشته شده اند اما  دیگر مسافرين مشکوک ديگرى را که در سه عراده موتر نوع ٣٠٣ با ٢٦ تن يادشده سفر مى­کردند، رها کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر