زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان کندز: بهاى مواد اوليه در ماه رمضان افزايش يافته است

باشندگان کندز: بهاى مواد اوليه در ماه رمضان افزايش يافته است

author avatar
9 Jun 2016 - 12:48
باشندگان کندز: بهاى مواد اوليه در ماه رمضان افزايش يافته است
author avatar
9 Jun 2016 - 12:48

شهرکندز (پژواک،٢٠جوزا٩٥): شمارى از باشندگان کندز مى گويند که با فرارسيدن ماه مبارک رمضان، قيمت مواد خوراک  دراين ولايت، نسبت به گذشته تا دو برابر افزايش يافته است.

آنها مى گويند در ماه مبارک رمضان، بجاى اينکه قيمت ها کاهش يابد؛ اما درافغانستان بخصوص ولايت کندز، قيمت ها بلند ميرود که براى مردم نگران کننده  مى باشد.

حاجی حليم از باشندگان شهرکندز گفت: "قيمت تمام مواد خوراکه  تا دو برابر افزايش يافته است، نميدانم که چرا در ماه مبارک رمضان قيمت مواد خوراکی بلند شده، از دولت خواهش ما اين است که جلو همچو تاجران ودکانداران را بگيرد."

کريم باشنده ديگر اين ولايت، از افزايش قيمت مواد خوراکی اظهار نگرانى نموده گفت بهاى مواد خوراکه بلند رفته؛ اما هيچ نهادى نيست که قيمت ها را کنترول نمايد.

وى افزود: "دکان داران چور را شروع کرده اند وهيچ کس نيست که پرسان کند؛ يک سير پياز از ۱۰۰افغانی به ۲۰۰رسيده است، يک کيلو باميه به۱۰۰افغانی رسيده است؛ مه خو شخصا نميتانم که خريداری کنم، پس از دولت ميخواهم که توجه جدی کند."

قرار گزارش پژواک از کندز؛ قيمت يك كيلو برنج پيش از رمضان ٦٠افغانى بود حالا ٨٠افغانى مى باشد؛ همينگونه يک کيلو لوبيا از ٥٠ افغانى به ٧٠افغانى، يك سير پياز از ١٠٠افغانى به١٥٠افغانى، يك سير كچالو از ١٨٠به٢٠٠ و يك بوجى آرد از١٤٠٠افغانى به١٨٠٠افغانى افزايش يافته است .

اما دکان داران در شهر کندز، علت بلند رفتن مواد خوراکی را در بلند رفتن ارزش دالر در برابر پول افغانی عنوان مى کنند.

شفيق دکاندار شهر کندز گفت که تمام مواد خوراکه  را با دالر خريدارى مى کنند و با بلند رفتن قيمت دالر در ماه رمضان، بهاى مواد خوراکه نيز بلند رفته است .

وى  ازحکومت خواست تا دربلند رفتن نرخ افغانى دربرابر اسعاربخصوص دالر توجه جدى نمايد.

اما مسعود وحدت سخنگوی اتاق تجارت و صنايع ولايت کندز تاييد کرد که تاجران و دکانداران قيمت ها را بلند برده اند؛ اما گفت: "بدبختانه اين يک فرهنگ شده که تاجران قيمت مواد خوراکی را در ماه مبارک رمضان، دو برابر افزايش مى دهند، که اين برای مردم غريب و بيچاره سخت است."

وى خاطرنشان کردکه اتاق تجارت، تلاشهاى خود را انجام داده است و از ارگانهاى امنيتى تقاضا ميگردد تا با اين اتاق، همکارى کنند تا جلو قيمت فروشى ها گرفته شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر