زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قوماندان زخمى شدۀ پاکستانى در تورخم جان داد

قوماندان زخمى شدۀ پاکستانى در تورخم جان داد

author avatar
14 Jun 2016 - 14:33
قوماندان زخمى شدۀ پاکستانى در تورخم جان داد
author avatar
14 Jun 2016 - 14:33

کابل (پژواک، ٢٥ جوزا ٩٥): گزارش ها حاکى است که در جنگ نيروهاى افغان و پاکستانى در تورخم، يک قوماندان نظامى پاکستان جان داده است.

شايان ذکر است که دو روز پيش، بعد از آن درگيرى به وقوع پيوست که نظاميان پاکستان در نقطۀ صفرى، خواهان نصب دروازه و ايجاد سيم خاردار بودند، که از سوى نيروهاى افغان ممانعت صورت گرفت.

رسانه هاى پاکستانى، به تاريخ(٢٥جوزا) خبر داده اند که ديروز در جنگ تورخم علاوه بر ١٢ تن ديگر، على نواز چنگيزى يکى از جگرن هاى اردوى پاکستان نيز شديداً جراحت برداشته بود.

منبع افزود که موصوف به شفاخانۀ شهر پشاور ايالت خيبر پشتونخواه انتقال يافته بود؛ اما صبح امروز در اثر زخم هاى شديد جان داده است.

هر چند پاکستان به طور رسمى تا کنون تعداد دقيق سربازان کشته شده  در اين جنگ را افشا نکرده؛ اما گزارش هاى تاييد ناشده حاکى اند که در اين جنگ، ٢١ سرباز پاکستانى کشته شده و بيش از ٢٠ تن ديگر جراحت برداشته اند.

از سوى ديگر مقامات ولايت ننگرهار ميگويند که تا کنون در اين جنگ، دو سرباز سرحدى افغان و دو طفل کشته شده و ١٨ سرباز ديگر جراحت برداشته اند.

اين در حالى است که وزارت امور خارجۀ افغانستان، ديروز سفير پاکستان در کابل را احضار کرده و در مورد منازعۀ تورخم از او وضاحت خواسته بود.

پاکستان نيز اقدام بالمثل نمود و نمايندۀ سفارت افغانستان در اسلام آباد را به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر