زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کميسيون حقوق بشر: جلو اعدام هاى خودسرانه گرفته شود

کميسيون حقوق بشر: جلو اعدام هاى خودسرانه گرفته شود

author avatar
23 Jun 2016 - 10:41
کميسيون حقوق بشر: جلو اعدام هاى خودسرانه گرفته شود
author avatar
23 Jun 2016 - 10:41

ميمنه (پژواک،٣سرطان ٩٥): دفتر ولايتى کميسيون مستقل حقوق بشر فارياب، اعدام خودسرانۀ يک فرد متهم به ماينگذارى در ولسوالى گرزيوان فارياب را محکوم کرده مى گويد که عاملان اين رويدا، بايد هرچه زودتر بازداشت شوند.

بستگان قربانی انفجار يک ماين در ولسوالی گرزيوان ولايت فارياب، يکتن را به نام قاری محب الله  که متهم به ماينگذارى و همکارى با طالبان بود، دو روز قبل در انظارمردم در بازار منطقه تگابشان ولسوالى گرزيوان اعدام کردند.

سيد انور سادات والی فارياب، با تاييد اين رويداد گفت که  اين اعدام توسط کسانی صورت گرفته است که چند روز پيش در انفجار  ماين، يک عضو خانوادۀ شان کشته شده و يکتن ديگر مجروح گرديد است .

والى افزود که ماينگذار، پس از رويداد توسط بستگان قربانی بالفعل دستگير ميگردد و برخلاف قوانين نافذۀ کشور درمحضرعام اعدام ميشود.

وی گفت که  منطقه تگابشان از مرکز ولسوالی ١٧ کيلومتر فاصله دارد، در آن حاکميت دولتی نسبتا ضعيف ميباشد؛ اما اين موضوع را با جديت پيگيری ميکندو کسانيکه دست به اعدام خودسرانه اين مرد زده اند، مطابق قانون با آنها برخورد صورت مى گيرد.

سيد حفيظ الله فطرت رييس دفتر ولايتی کميسيون مستقل حقوق بشر فارياب، اعدام اين فرد متهم به ماينگذارى را محکوم نموده از دولت خواست که عاملان اعدام صحرايی را بازداشت و به چنگ قانون بسپارند.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که اعدام  در قانون نافذۀ کشور تصريح گرديده است، در مورد آن دفتر حقوق بشر هيچگونه مخالفت ندارد؛ اما اعدام های خودسرانه و صحرايی بدون فيصله ارگانهای عدلی و قضايی خلاف قانون است .

رييس  دفترولايتى کميسيون مستقل حقوق بشرفارياب، با اظهارنگرانى افزود در صورتيکه جلو چنين حرکت ها گرفته نشود، دامنه اعدام های خودسر افزايش خواهد يافت و هرکس در هرجا دست به اعدام خواهد زد و نظم حکومت و جامعه برهم خواهد خورد.

در همين حال احمد جاويد بيدارسخنگوی والی فارياب گفت که يک هيئت در رابطه به اين قضيه توظيف شده است تا کسانی را که دست به اعدام صحرايی زده اند، دستگير و به چنگ قانون بسپارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر