زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در غور به طالبان مسلح و نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است

در غور به طالبان مسلح و نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است

author avatar
24 Jun 2016 - 14:48
در غور به طالبان مسلح و نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است
author avatar
24 Jun 2016 - 14:48

فیروزکوه (پژواک،۴سرطان۹۵): در نتيجۀ درگيرى که ميان نيروهاى امنيتى و طالبان در ولسوالى پسابند ولايت غور صورت گرفته، به هر دو طرف تلفات وارد گرديده است.  

مل پاسوال مصطفی محسنی قوماندان امنیه ولايت غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح، شب گذشته در ولسوالی پسابند آغاز شد، که درنتیجۀ آن چندین پوسته به کنترول طالبان در آمد.

اما وی افزود که نیروهای امنیتی، پوسته ها را پس گرفتتند و در نتیجه این حملۀ طالبان مسلح، سه پولیس زخمی شده و همچنین یک جسد طالبان درمیدان نبرد باقی مانده است.

اما یکتن از پولیس نظم عامۀ ولسوالی پسابند که در این رویداد زخمی شده است، گفت: "دیروز شام برای ما احوال رسید که طالبان، شب بالای پوسته های ما حمله می کنند؛ ساعت ١٠ شب بود که آنان بالای پوستۀ ما حمله کردند و جنگ شدید میان نیروهای ما و طالبان آغاز شد."

وى علاوه کرد: "پولیس ملی، بدون جنگ پوسته را ترک کردند و رفتند،  فقط ١٥ نفر در پوسته باقى مانديم که در نتیجه ۷ سرباز به شمول خودم زخمی شدند، یک نفر به دست طالبان اسیر شد و متباقی موفق به فرار شدند."

وی نبود هماهنگی و امکانات را بزرگترین مشکل در این ولسوالی خواند وگفت تا زمانیکه مهمات داشتند، باطالبان جنگیدند؛ وقتی مهمات خلاص شد، مجبور شدند که فرار کنند.

یکتن دیگر از سربازان پولیس که از گرفتن نامش خودداری کرد، گفت که اکثریت پوسته های دوردست ولسوالی هاى این ولایت، درکنترول طالبان است و هر شب، طالبان بالای پوستۀ آنان حمله می کنند.

او افزود: "دولت فقط از مرکز ولسوالی دفاع می کند؛ بی توجی، بی مسوولیتی وعدم هماهنگی مسولین مرکز، سبب شده است تا ما هر روز زخمی و شهید بدهیم."

به گفته وی، دولت مرکزی باید هرچه زودتر به این مشکل آنان رسیدگی نماید.

اسدالله یک تن از سربازان درخط جنگ، به پژواک گفت که جنگ هم اکنون به شدت ادامه دارد، و هلیکوپترهای اردوی ملی، طالبان را هدف قرار میدهند و طالبان در حالت عقب نشینی هستند.

در همین حال، داکتران شفاخانۀ ولایت غور، وضعیت زخمیان را قناعت بخش خواندند.

طالبان مسلح، تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند اما اين گروه در صفحه انترنيتى خود نوشته است که در ولسوالى شينکوت ولايت غور طالبان سه پوسته امنيتى را تصرف نموده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر