زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“طرف هاى درگير جنگ بعضى اوقات در مکاتب سنگر مى­گيرند”

“طرف هاى درگير جنگ بعضى اوقات در مکاتب سنگر مى­گيرند”

author avatar
9 Aug 2016 - 17:58
“طرف هاى درگير جنگ بعضى اوقات در مکاتب سنگر مى­گيرند”
author avatar
9 Aug 2016 - 17:58

کابل (پژواک، ١٩ اسد ٩٥): وزير معارف مى­گويد که در برخی مناطق نیروهای امنیتی کشور و مخالفین مسلح دولت، بعضى اوقات در مکاتب سنگر مى گيرند و بايد جلو اين کار گرفته شود؛ تا از ضربه زدن به معارف جلوگيرى گردد.  

اسدالله حنیف بلخی امروز طى يک نشست در کابل گفت که تا به حال، این موضوع را چندین بار با مسوولین امنیتی در جریان گذاشته که مکاتب را به جاهای نظامی تبدیل نکنند و از ادامه همچو فعالیت ها جلوگیری کنند.

او گفت: «هرگاه دو طرف درگیر در مکاتب سنگر بگیرند، مکاتب تخریب می­شوند، شاگردان به مکتب رفته نمی­توانند و درس خوانده نمی­توانند؛ بناءً ما امیدوار هستیم که مسوولین نظامی و مخالفین مسلح که ناراض هستند، متوجه موضوع شوند و باعث ضربه زدن به اولاد شان نگردند.»

بلخی، گفت که در حال حاضر، بین ٥٠٠ تا ٦٠٠ مکتب بنا بر مشکلات امنیتی در ولايات سرحدى در جنوب، جنوبشرق و جنوبغرب کشور مسدود است.

صديق صديقى سخنگوى وزارت داخله مى گويد در مناطقى که جنگ است، چون ولايات هلمند و کندز، ممکن نيروهاى امنيتى در برخى مکاتب به صورت موقت پوسته ايجاد کرده باشند؛ اما وزارت داخله به تمام منسوبين پوليس، اکيدا هدايت داده که درهيچ نقطۀ کشور، درصورتي که مکاتب تعطيل هم باشد، نبايد ازمکاتب به حيث پوسته و يا سنگر استفاده کنند.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوى طالبان مى گويد که طالبان هيچ گاه در مکتب سنگر نگرفته اند و کسى نمونه چنين کارى را ارايه کرده نمى تواند.

او مى افزايد: «ما اهمیت مکاتب را مى دانيم، و اگر چنين کارى (سنگر گرفتن در مکاتب) را انجام دهيم خطر متوجه اطفال و افراد غيرنظامى مى شود، ما به گونه جدى خود را از انجام چنين کارى دور نگه مى داريم.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر