زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آگاهان امور: مافيا و استخبارات خارجى باعث جنگ در افغانستان است

آگاهان امور: مافيا و استخبارات خارجى باعث جنگ در افغانستان است

author avatar
11 Aug 2016 - 18:40
آگاهان امور: مافيا و استخبارات خارجى باعث جنگ در افغانستان است
author avatar
11 Aug 2016 - 18:40

کابل (پژواک، ٢١ اسد ٩٥): آگاهان امور سياسى مى گويند که توقف مذاکرات صلح و مداخلات مکرر استخبارات منطقه، باعث شدت جنگ در بعضى مناطق کشور گرديده است.

اخيراً جنگ در ولايات بدخشان، هرات، جوزجان، فارياب، بغلان، هلمند، ننگرهار، لغمان و پکتيا شدت يافته و همه روزه گزارش هاى تلفات و جراحات از هردو طرف درگير داده مى شود.

جنگ هاى مذکور، در حالى شدت مى گيرد که امکان تحولات بيشتر در وضعيت امنيتى و سياسى کشور وجود دارد.

دو ماه بعد، يک کنفرانس جامعۀ جهانى به کمک اتحاديۀ اروپا براى کمک هاى مالى با افغانستان، در بروکسل پايتخت بلجيم برگزار مى گردد.

حکومت افغانستان تلاش دارد که در اين کنفرانس، از خود توانايى نشان دهد و دستاوردهاى امنيتى و سياسى خود به جامعۀ جهانى ارايه کند.

اما مخالفين مسلح و سياسى افغانستان تلاش مى کنند تا قبل از برگزارش کنفرانس بروکسل، وضعيت را ايجاد نمايند که موقف افغانستان را در کنفرانس بروکسل ضعيف سازند.

از سوى ديگر در ماه ميزان سارى جارى خورشيدى، حکومت وحدت ملى افغانستان دو ساله مى شود، به اساس توافقنامۀ سياسى ميان رييس جمهور غنى و داکتر عبدالله رييس اجرايى، بايد در ظرف دو سال لويه جرگه به هدف تعديل قانون برگزار گردد؛ اما حکومت تاکنون به اين موضوع کدام کارى انجام نداده است.

قرار است که مخالفين سياسى حکومت، تا دو ماه آينده  با راه اندازى تظاهرات، تا زمان برگزارى کنفرانسل بروکسل،  حکومت را با مشکلات مواجه کنند.

جاويد غفور آگاه امور سياسى مى گويد که اين فصل، فصل جنگ است و در اين ماه هاى سال، همه ساله جنگ شدت مى يابد.

موصوف به آژانس پژواک گفت که در دو سال گذشته، اختلافات داخلى حکومت وحدت ملى باعث شده که مشکلات مديريتى، در صفوف نيروهاى افغانى رونما خواهد شد.

 

به گفتۀ غفور، پاکستان با فشارى جامعۀ بين المللى مواجه است و خود پاکستان، بر ط‌البان مسلح فشار آورده که به جنگ را ادامه دهند و در افغانستان لانه هايى ايجاد نمايند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر