زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سفر رييس جمهورغنى به باميان با پذيرايى و تظاهرات همراه بود

سفر رييس جمهورغنى به باميان با پذيرايى و تظاهرات همراه بود

author avatar
29 Aug 2016 - 17:33
سفر رييس جمهورغنى به باميان با پذيرايى و تظاهرات همراه بود
author avatar
29 Aug 2016 - 17:33

شهرباميان (پژواک،٨سنبله ٩٥): رييس جمهورغنى در سفرش به باميان به منظورافتتاح برخى ازپروژه ها گفت که وعدۀ زمان کمپاين انتخاباتی اش را که هزاره جات را از حصر جغرافيايى بيرون مى کند، عملى مى سازد.

محمد اشرف غنى، صبح امروز درحاليکه سروردانش معاون دوم رياست جمهورى، محمدمحقق معاون دوم رياست اجرائيه و شمارى از وزراى کابينه و برخى از سفراى کشورهاى خارجى، اورا همراهى  مى کردند، وارد ولايت باميان گرديد.

رييس جمهورکشور، در نخست جادۀ ميدان شهر- باميان و ميدان هوايى اين ولايت "ميدان هوايی شهيد وحدت ملی عبدالعلی مزاری" را افتتاح نمود و پس از آن، با شمارى از باشندگان اين ولايت ديدار کرد.

ميدان هوايى باميان، به هزينۀ ۵ ميليون دالر امريکايى از کمک های کشور جاپان بازسازى شده است.

رييس جمهورکشور، در سخنرانی اش به مردم باميان گفت که درسال روان، بيشترين پروژه هاى زيربنايى، با بودجۀ هنگفت نسبت به هر ولايت ديگر، در باميان تطبيق خواهدشد.

وى افزود: "شعارى که در زمان کمپاين انتخاباتی داده بودم که هزاره جات را از حصر جغرافيايى بيرون مى کنم، آنرا عملى مى کنم و شمارى از سرکهاى باميان، کارش آغاز شده و يا بودجه برای ساخت آن در نظر گرفته شده است."

سرور دانش معاون دوم رياست جمهورى نيز گفت که افغانستان، در حال حاضر در جايگاه بين المللی در جای شايسته قرار گرفته و اين ناشی از کارهای مثبت حکومت وحدت ملی در بخش های مبارزه بافساد و ايجاد سهولت از طريق راه های مواصلاتی مى باشد.

وی افزود که مناطق مرکزی به زودی از زندان طبيعی خارج خواهد شد و سرکهای زيادی به شمول سرک دره صوف تا ولسوالی يکاولنگ، کارش آغاز خواهد شد و قرار است سرک يکاولنگ- کندهار نيز به طول بيش از ۵۰۰ کيلومتر، مورد بررسی و ارزيابی قرار داده شود.

محمد محقق معاون دوم رياست اجرائيه حکومت، با تاکيد بر اينکه رييس جمهور افغانستان، با يک بسته از پروژه های انکشافی وارد باميان شده است، گفت که اين پروژه ها گامی مثبت در راستای وحدت ملی و انکشاف متوازن مى باشد.

وی افزودکه حکومت وحدت ملى، مصمم است تا ضرورت های اساسی شهروندان را در نظر گرفته، در تمام بخش ها نظر به بودجۀ دست داشته اقداماتى را انجام دهد.

همزمان با سفر رييس جمهور، شمارى از فعالين مدنی باميان اشتراک در جلسه با رييس جمهور را تحريم و ده ها باشندۀ اين ولايت در چوک هريکين اين ولايت، دست به تطاهرات زدندو خواهان انتقال لين برق ٥٠٠ کيلوولت از طريق باميان شدند؛ اما معترضان با برخورد پوليس مواجه گرديدند.

فعالان مدنى مى گويند که در اول صبح، چهارتن از فعالان مدنی توسط منسوبين رياست ۱۰ و پی پی اس (قطعه مخافظت از رييس جمهور) دستگيرشدند، که پس از آن تظاهرات به خشونت گراييد و درنتيجه تعدادی پوليس که مانع تظاهرات کننده ميشدند، دراثر پرتاب سنگ زخمى شدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر