زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو مسوول ارشد امنیتی در ولایت سرپل برکنار شدند

دو مسوول ارشد امنیتی در ولایت سرپل برکنار شدند

author avatar
30 Aug 2016 - 17:37
دو مسوول ارشد امنیتی در ولایت سرپل برکنار شدند
author avatar
30 Aug 2016 - 17:37

سرپل (پژواک، ۹سنبله۹۵): والی سرپل می گوید که دو قوماندان اردوی ملی و نظم عامه در این ولایت، با حکم رييس جمهور از وظایف شان برکنار شده اند.

محمد ظاهر وحدت، به آژانس خبری پژواک گفت که افراد برکنار شده، عبدالغنی نظامی قوماندان کندک سوم اردوی ملی و نعمت الله عزیزی قوماندان کندک امن و نظم عامه سرپل می باشند.

وی گفت: "این دو قوماندان، با شکایت من به دلیل سهل انگاری و بی توجهی در عملیات نظامی ولسوالی سانچارک، با حکم رئیس جمهور برکنار شده و به څارنوالی معرفی شده اند."

تا اکنون مسوولان اردوی ملی و پولیس سرپل، در این زمینه ابراز نظر نکرده اند.

والی افزود که درحال حاضر، با هماهنگی مردم ولسوالی های سوزمه قلعه، سانچارک وگوسفندی؛ سه گروه ۱۵۰ نفری  از نیروهای مردمی تنظیم شده اند تا با نیروهای امنیتی در جنگ با طالبان همکاری کنند.

وحدت گفت: "طالبان تلاش می کنند تا سرپل را نا امن بسازند و به همین دلیل در یک حملۀ برنامه ریزی شده بخاطر تصرف ولسوالی سانچارک اقدام کردند تا از طریق این ولسوالی، بتواند به ولایات دیگر دسترسی پیدا کنند؛ اما با برخورد سخت نیروهای امنیتی و مردمی مواجه شده و شکست خوردند."

نیروهای امنیتی عملیات "نوید ۱۵" بخاطر بازپسگیری مناطق از دست رفته را ۱۰ روز قبل در سانچارک آغاز کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

بر پایه معلومات منابع محلی؛ این درگیری ها، شمار زیادی کشته و زخمی از هردو طرف بر جای گذاشته و ده ها خانواده نیز آواره شده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر