زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رييس جمهور: می‌خواهم هر خانوادۀ عودت‌کننده صاحب جایداد شرعی شود

رييس جمهور: می‌خواهم هر خانوادۀ عودت‌کننده صاحب جایداد شرعی شود

author avatar
1 Sep 2016 - 16:21
رييس جمهور: می‌خواهم هر خانوادۀ عودت‌کننده صاحب جایداد شرعی شود
author avatar
1 Sep 2016 - 16:21

کابل (پژواک، ١١ سنبله ٩٥): رييس جمهور اشرف غنى بر تاکيد حل مشکلات مهاجرين افغان گفت، مى‌خواهد  هر خانوادۀ عودت‌کننده صاحب جایداد شرعی شود.

در يک اعلاميه که از رياست جمهورى منشر شده، امده است که محمد اشرف غنی شام روز گذشته با شماری از بزرگان و نماینده‌گان مهاجرین افغان مقیم پاکستان در ارگ دیدار کرد.

منبع مى افزايد، در آغاز این دیدار داکتر حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان و نمایندۀ فوق‌العادۀ رئیس جمهور در آن کشور گفت: مهاجرین افغان بار دوش نیستند، بلکه سرمایۀ مردمی اند و آنها تعهد نموده‌اند که از مهاجرت، دوری از وطن و مشکلات زندگی خود را رهانیده، زندگی باعزت و مطمئن را در داخل کشور اختیار کنند.

زخیلوال گفت:((همه روزه از سه‌هزار تا پنج‌هزار مهاجر از پاکستان به‌کشور عودت می‌کنند، و برگشت آنها در بهبود وضعیت اقتصادی و تامین امنیت و ثبات کشور موثر است.))

وی از کمیشنری سازمان‌ ملل متحد در امور عودت‌کننده‌گان و ادارۀ بین‌المللی مهاجرت تشکری کرد، که همیشه از حق مهاجرین حمایت کرده و نقش برجسته را ایفا کرده‌اند.

سپس انجنیر الهام عمر هوتکی يکى از نماينده گان مهاجرين، عودت مهاجرین را فرصت خوبی برای آبادی کشور دانسته گفت که بخاطر زندگی آرام عودت کننده‌گان مودل موثر خانه‌سازی ترتیب شده‌است.

هوتکی گفت: ((سفارت افغانستان در پاکستان باید مرکز هماهنگی را برای عودت کننده‌گان ایجاد نماید، تا امور عودت و خدمات برای آنها به‌صورت خوب تنظیم گردد.))

بریالی میاخیل به‌نمایندگی از اتحادیۀ ترانسپورت مهاجرین افغان در پیشاور گفت که مهاجرین افغان سرپناه ندارند، پالیسی وزارت مهاجرین پیچیده است و بعضی از مهاجرین افغان که در اثر جرایم کوچک زندانی‌اند، باید رها شوند.

وی علاوه کرد که کمیشنری ملل‌متحد در امور عودت‌کننده‌گان باید کمک‌های خویش را به‌مهاجرین افزایش دهد، و عودت‌کننده‌گان با عزت اسکان مجدد گردند تا سبب تشویق و عودت سایر مهاجرین گردد.  

محمد نور احمدزی نمایندۀ ترانسپورت مهاجرین افغان گفت، هزاران موتر افغان ‌ها به‌نام پاکستانی‌ها ثبت‌اند و اسناد آن باید به نام افغان‌ها تغییر نام یابد، ترافیک و مسئوولین ترازو راننده‌های که وزن قانونی را انتقال می‌دهند، اذیت می‌کنند و باید این مشکلات مرفوع گردد.

حاجی رسول خان نمایندۀ تاجران ملی گفت که برای آبادی کشور سرمایۀ خویش را از پاکستان انتقال مى دهند .

موصوف افزود: ((اما یک اندازه سرمایۀ ما به نام پاکستانی‌ها می‌باشد، در بعضی موارد تاجران افغان و پاکستانی شراکت دارند و حسابات بانکی به‌نام آن‌ها است. کارخانه‌ها و مارکیت‌های ما را به قیمت اندک می‌خواهند و پول‌های پیش‌پرداخت ما را مسترد نمی‌کنند، پس حکومت در این زمینه با ما همکاری نمایند و در هر ایالت پاکستان برای ما وکیل استخدام کند.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر