زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانش: مشوره ها در مورد فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی امروز نهایی می شود

دانش: مشوره ها در مورد فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی امروز نهایی می شود

author avatar
5 Sep 2016 - 14:28
دانش: مشوره ها در مورد فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی امروز نهایی می شود
author avatar
5 Sep 2016 - 14:28

شهرکابل (پژواک، ١٥ سنبله ٩٥): معاون رییس جمهور در دیدار با نماینده ويژۀ سرمنشی ملل متحد گفت تلاش می شود که اصلاحات انتخاباتی، به گونه ای صورت گیرد که رضایت همه جناح های سیاسی و مردم افغانستان تامین شود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری، تادامیچی یاماموتو نماینده ويژه سرمنشی ملل متحد در افغانستان، صبح امروز با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرد.

منبع نوشته است که در اين ملاقات، در مورد پروسه اصلاحات انتخاباتی و فرمان تقنینی که از سوی رییس جمهور در این مورد صادر خواهد شد، گفتگو شد.

معاون دوم رییس جمهور در این دیدار گفته است: «فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد اصلاحات انتخاباتی، آماده شده است و قانون اصلاح شدۀ انتخابات افغانستان طی این فرمان توشیح خواهد شد؛ اما تلاش می کنیم که این قانون به گونه ای اصلاح شود که رضایت همگانی را به دنبال داشته باشد.»

 وی تاکید کرده است که تا هنوز مشوره های جدی در مورد برخی از مواد قانون انتخابات و همچنین فرمان تقنینی رییس جمهور وجود دارد که طی ساعات آینده نهایی خواهد شد.

منبع افزوده است که در این دیدار، یاماموتو نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد، ضمن اظهار قدردانی از تلاش های معاون رییس جمهور در روندهای سیاسی کشور به خصوص پروسه اصلاحات انتخاباتی گفت، ملل متحد تلاش می کند که همه نظرات و دیدگاه های موجود از سوی جناح های سیاسی و همچنین مردم افغانستان، در قانون جدید منعکس شود.

اين در حالى است که فردا ( ١٦ سنبله) رخصتى تابستانى شوراى ملى پايان مى يابد و رييس جمهور، تنها در روزهاى رخصتى شورا مى تواند فرامين تقنينى را صادر نمايد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر