زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اکثريت زندانيان موادمخدر قاچاقچيان کوچک، بيسواد و فقیر هستند

اکثريت زندانيان موادمخدر قاچاقچيان کوچک، بيسواد و فقیر هستند

author avatar
28 Sep 2016 - 14:28
اکثريت زندانيان موادمخدر قاچاقچيان کوچک، بيسواد و فقیر هستند
author avatar
28 Sep 2016 - 14:28

کابل(پژواک، ۷ ميزان ۹۵): به دليل غیرموثر بودن پالیسی های حکومت در امر مبارزه با موا مخدر، اکثریت افراد دخیل در تولید و قاچاق موادمخدر که محکوم به جزا شده اند؛ بيسواد، فقیر و نان آور فامیل هاى شان مى باشند.

همچنان سروى ادارۀ مبارزه با موادمخدر ملل متحد (UNODC)، نشان می دهد اکثریت افرادى که در ارتباط با موادمخدر بازداشت و محکوم به جزا شده اند؛ پس از رهایی از زندان، به دليل بيکارى و مشکلات اقتصادى، دوباره علاقمند به ادامۀ کار در بخش موادمخدر شده اند.

سروى يادشده در شش ماه اخير سال ٢٠١٣، از طريق گفتگو با ١٨٥ زندانى در شش زون (کندهار، هرات، کابل، ننگرهار، بدخشان و بلخ) انجام و در سال ٢٠١٤ نشر شده است.

حين انجام سروى در زندان هاى شش زون يادشده، در مجموع ۲۵۸۷۲ زندانی نگهدارى ميشدند، که پانزده درصد (٣٨٨٠تن) آنها در ارتباط به کشت و قاچاق موادمخدر زندانى شده اند.

نتايج سروى نشان مى دهد که ١٨٥ تن مصاحبه شونده، از جمع کسانى اند که در ارتباط با موادمخدر زندانى شده و از هر ده تن اين زندانيان، هشت تن بيسواد مى باشند.

به اساس معلومات وزارت مبارزه با مواد مخدر از سال ١٣٨٢ تا ١٣٩٤ حدود ١٩٠٠٠ تن در ارتباط با مواد مخدر در سطح کشور بازداشت شده اند.

You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر