زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها مخالف مسلح در سرپل به دولت پیوسته اند

author avatar
11 Oct 2016 - 16:22
author avatar
11 Oct 2016 - 16:22

کابل (پژواک، ٢٠ ميزان ٩٥): والى سرپل مى گويد که ٦٢ مخالف مسلح با دولت يکجا شده، بيش از سى مخالف مسلح و چهار تن از نيروهاى دولتى کشته و زخمى شده و هفت منطقه از وجود مخالفين پاکسازى گرديده است.

طالبان مسلح، در مورد ٦٢ تن يادشده چيزى نگفته؛ اما مى گويند که در مرکز سرپل، شش تن از نيروهاى دولتى کشته و زخمى شده و دو تن از افراد آنها نيز به قتل رسيده اند.

محمد ظاهر وحدت والى سرپل، در يک نشت خبرى گفت که ٦٢ مخالف مسلح که با دولت يکجا شده، اکنون در منطقه شيرام ها مربوط مرکز اين ولايت، بر ضد مخالفين مسلح مى جنگند.

وى گفت که در اين عمليات، هفت منطقه به شمول مناطق راشدى، سرتخته، ترفگان از وجود مخالفين تصفيه شده و ١٢ مخالف مسلح دولت به شمول چهار قوماندان آنها (گلبدين، علاوالدين، يوسف و ثمرالدين) کشته شده و ٩ تن ديگر آنان زخم برداشته اند.

همچنان موصوف گفت که شب گذشته، مخالفين مسلح دولت بر مناطق قشقرى و بغاوى مربوط مرکز اين ولايت حمله نمودند، که از سوى نيروهاى دولتى دفع شد و در اين درگيرى، شش مخالف مسلح کشته و ٩ تن ديگر آنها زخمى شده اند.

وى افزود که در اين درگيرى ها يک تن از نيروهاى اردوى ملى کشته شده و چهار تن ديگر به شمول دو تن از نيروهاى خيزش مردمى زخمى شده اند.

اما طالبان مسلح گفته اند که در منطقۀ شيرم ها شش تن از نيروهاى دولتى را کشته و زخمى نموده و دو تن از افراد آنها نيز کشته شده اند.

همچنان آنها گفته اند که شام ديروز، در منطقۀ قشقرى يک پوسته نيروهاى دولتى را تصرف نموده و به نيروهاى دولتى تلفات وارد شده است؛ آنها رقم اين تلفات را مشخص نکرده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر