زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ادارات دولتى و غيردولتى کندز فعاليت هاى شان را از سر گرفتند

ادارات دولتى و غيردولتى کندز فعاليت هاى شان را از سر گرفتند

author avatar
13 Oct 2016 - 13:40
ادارات دولتى و غيردولتى کندز فعاليت هاى شان را از سر گرفتند
author avatar
13 Oct 2016 - 13:40

کندز (پژواک،٢٢ميزان ٩٥): وضعيت در شهرکندز، پس از ده روز به حالت عادى برگشته و ادارات دولتى و غيردولتى و مردم، فعاليت شان را دوباره  آغاز کردند.

مسولان محلی در ولايت کندز مى گويند که ادارات ملکی، امروز دوباره به خدمات شان آغاز کرده و مقام ولايت هدايت داده تا در پاک کارى شهر و وصل نمودن لين برق، اقدام عاجل صورت گيرد.

سمونوال معصوم هاشمی آمر امنيت قوماندانی امنيه کندز، به آژانس خبری پژواگ گفت که وضعيت امنيتی در کندز، بعد از چند روز به حالت عادی برگشته و والی کندز، به همه مسوولان ادارات هدايت داده شد تا خدمات شان به شهروندان را دو باره در کندز آغاز کنند.

وى علاوه کرد: "نيروهای امنيتی، با وارد کردن تلفات سنگين به مخالفين مسلح دولت، توانستند بعد از چند روز شهر را دوباره از وجود مخالفان پاکسازی کنند و فعلاً رياست شاروالی کندز به پاکسازی شهر از کثافات آغاز کرده و رياست برشنا هم بخاطر روشن ساختن خانه هاى کندزيان، کار شان را آغاز نموده و همه ادارات به شکل عادی به فعاليت خود ادامه مى دهند."

 از سوی ديگر، باشندگان کندز از شروع فعاليت ادارات ملکی و دولتى در کندز ابراز خوشی می کنند.

آنهامی گويند که در طول ۱۰ روز، درنتيجۀ درگيری ها و مسدود بودن ادارات، مردم با مشکلات فراوان  روبرو بودند.

شريف يکتن از باشندگان کندز، به آژانس خبری پژواک گفت که رياست برق و شاروالی، کارشان را آغازکرده است؛ بخاطرى که خدمات اين دو رياست، برای مردم ضرورت عاجل است.

وى افزود: "مسوولان برق گفته اند که در يک  تا دو روز، برق کندز وصل خواهد شد وشاروالی هم عملاً پاک کاری شهر را آغاز نموده است."

فريد احمد باشندۀ ديگر کندز نيز از بهتر شدن وضعيت امنيتی اين ولايت، ابراز خوشی نموده و گفت: "شکر خدا که وضعيت امنيتی بهتر شد، حالی مردم دوباره از ولايات همجوار به خانه هاى شان بر ميگردند، و ادارات ملکی هم کار شان را دوباره آغاز کرده اند."

وى افزود که حکومت، بايد عمليات گسترده را در کندز راه اندازى نمايد تا طالبان، بار ديگر نتوانند وارد شهر شوند.

گفتنی است که طالبان ۱۰روز قبل، از چند استقامت بالای شهر کندز حمله  کردند و بخشى از شهر را در تصرف خود درآوردند و در اين مدت، تمام ادارات دولتى و غيردولتى، دکاکين و... مسدود بود و هزاران خانواده به ولايات همجوار بيجاشدند.

افزون برآن، قيمت مواد خوراکى افزايش چشمگير داشت و قيمت يک قرص نان، از ده افغانى به ٥٠ افغانى بالا رفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر