زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“در ٢٤ ساعت گذشته ٦٤ مخالف مسلح و ١٢منسوب اردوى ملى کشته شده اند”

“در ٢٤ ساعت گذشته ٦٤ مخالف مسلح و ١٢منسوب اردوى ملى کشته شده اند”

author avatar
14 Oct 2016 - 10:29
“در ٢٤ ساعت گذشته ٦٤ مخالف مسلح و ١٢منسوب اردوى ملى کشته شده اند”
author avatar
14 Oct 2016 - 10:29

کابل (پژواک، ٢٣ ميزان ٩٥): وزارت دفاع ملی ميگويد که طى ٢٤ ساعت گذشته، در عمليات تهاجمى و تعرضى در ولايات مختلف کشور، ٦٤ مخالف مسلح و ١٢ تن از منسوبين اردوى ملى کشته شده اند.

در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتی سخنگوی وزارت دفاع ملی، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که طی ٢٤ ساعت گذشته، نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان، عملیات مشترک تهاجمی و تعرضی را به هدف محافظت از جان و مال مردم و سرکوب هراس افگنان، در نقاط مختلف کشور راه اندازی نمودند، که در نتیجه، ٦٤ تن از مخالفين مسلح به شمول پنج تن از قوماندانان محلی طالبان کشته شده و ٦٤ تن آنها زخمی گردیده اند.

در خبرنامه افزوده شده است که اين عملیات مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، که به حمایۀ قوتهای توپچی و هوايی صورت گرفت؛ در مربوطات ولایات کنر، لغمان، غزنی، پکتیا، لوگر، خوست، میدان وردک، کندهار، ارزگان، زابل، غور، فراه، بادغیس، هرات کندز، بغلان، فاریاب و هلمند راه اندازی گردیده بود.

منبع گفته است که در مربوطات مرکز ولایت فراه، پنجاه تن از مخالفين به شمول ملا ذاکر انار دره گی، ملا عبدالله، ملا بنیامین شیندندی و ملا عبدالحمید از سرگروپان سرشناس آنها کشته شده، ٥٣ نفر زخم برداشته، ١٣ عراده موتر نوع سراچه و٩ عراده موترسایکل شان حریق گردیده است.

منبع علاوه کرده است که همچنان در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای دفاعی و امنیتی در ولسوالی اندر ولایت غزنی، ١٠ مخالف مسلح بشمول قوماندان ملا باقی کشته و چهار تن زخمی گرديده، در مربوطات ولسوالی های شاه ولیکوت و غورک ولایت کندهار، چهار مخالف مسلح کشته و چهار تن زخمی گردیده و در مربوطات ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند، سه تن از مخالفين مسلح زخمی گردیده اند.

در خبرنامه گفته شده است که در جریان این عملیات، ١٢ تن از منسوبین اردوی ملی نيز کشته شده اند.

اما مخالفين مسلح، تاکنون در اين مورد چيزى نگفته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر