زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها مخالف مسلح دولت به پروسۀ صلح پیوست

ده ها مخالف مسلح دولت به پروسۀ صلح پیوست

author avatar
17 Oct 2016 - 16:36
ده ها مخالف مسلح دولت به پروسۀ صلح پیوست
author avatar
17 Oct 2016 - 16:36

سرپل (پژواک، ٢٦ میزان ٩٥): تعداد ٦٢ تن از مخالفین مسلح در سرپل که یک هفته قبل از جنگ دست کشیده بودند، امروز با گذاشتن سلاح های شان به زمین، رسماً به پروسۀ صلح پیوستند.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل، امروز در مراسمی که به این مناسبت در مقام ولایت تدویر یافته بود گفت که این افراد، هفته گذشته در منطقه «شیرم ها» از جنگ دست کشیده، در پاکسازی مناطق نا امن و آسیب پذیر، با نیروهای امنیتی افغان، یکجا فعالیت شرکت نموده بودند.

موصوف افزود: «مولوی عبدالوهاب، رییس محمد گل، قاری نورمحمد، مولوی نوالدین و قاری امرالدین از قوماندانان گروه وابسته به طالبان با ٥٧ تن از همراهان شان که از مدت سه سال با گروه طالبان در مناطق شیرم های ولایت سرپل فعالیت داشتند، به پروسه صلح پیوستند.»

به گفته وی، اين افراد، اسلحه دست داشتۀ خود را که شامل ٣٢ میل کلاشنکوف، یک میل دهشکه، یک میل پیکا، سه میل تفنگچه، دو میل راکت انداز، چهار میل کارابین، یک میل صد فیر، یک میل دیکتاروف و دو پایه مخابره دستی می گردید، تسلیم نمودند.                                             

مولوی نقیب الله رییس کمیته صلح و رییس شورای علمای سرپل، در این مراسم گفت آن عده کسانی که در مخالفت دولت با هموطنان شان می جنگند، در صورتی که کشته شوند، کدام ثوابی کسب نمی کنند و بی فایده کشته می شوند.

محمد عظیم قویاش سناتور در مشرانو جرگه، طالبان را «دشمنان سرسخت افغانستان» دانسته گفت کسانی که درحال حاضر با دولت می جنگند، به جز تباهی و خرابی دیگر کاری نکرده اند.

صلاح الدین چریک زاده عضو شورای ولایتی سرپل، ضمن قدردانی از پیوستن مخالفین به پروسه صلح، اقدام آنان را یک گام دیگر برای تامین ثبات در آن ولایت دانست.

موصوف افزود: «کسانی که امروز به پروسه صلح پیوستند، در مناطق شان آب آشامیدنی و سایر خدمات اجتماعی وجود ندارد، اطفال شان از فراگیری تعلیم و تربیه محروم اند و حکومت باید زمینه عرضۀ خدمات اجتماعی را در مناطق یادشده فراهم کند.                           

مولوی عبدالوهاب از قوماندانان پیوسته به پروسه صلح گفت که به خاطر تامین امنیت و برقراری ثبات، در برابر دشمنان مردم و کشور با نیروهای امنیتی یکجا مبارزه می کند.

بر پایه معلومات مسوولان محلی پروسه ملکی سازی در سرپل؛ در جریان سال روان، نزدیک به یکصد تن از مخالفین مسلح دولت با سلاح های دست داشتۀ شان، به پروسه صلح پیوسته اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر