زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

موافقتنامه استرداد مجرمین میان افغانستان و ازبکستان امضا شد

موافقتنامه استرداد مجرمین میان افغانستان و ازبکستان امضا شد

author avatar
17 Oct 2016 - 17:49
موافقتنامه استرداد مجرمین میان افغانستان و ازبکستان امضا شد
author avatar
17 Oct 2016 - 17:49

کابل (پژواک، ٢٦ ميزان٩٥): وزراى خارجۀ افغانستان و ازبکستان، موافقتنامه استرداد مجرمین میان دو کشور را امضا نمودند.

در خبرنامه اى که از سوى اين وزارت، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه در جریان سفر دو روزه اش برای اشتراک در چهل و سومین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی، به تاشکند رفته و امروز با عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان، در مقر وزارت امور خارجه آن کشور ملاقات نمود.

منبع افزوده است که در این ملاقات دوجانبه، وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان، گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه و همکاری ها میان دو کشور برادر و همسایه را به نفع هر دو طرف ضروری خوانده و بر عزم راسخ رهبری دو کشور در این راستا تأکید ورزیدند.

در ادامه ملاقات، وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان، شرایط کنونی را زمینه مساعدی برای گشودن فصل جدید در روابط و همکاری های دوستانه میان دو کشور عنوان کرده، ضمن بحث مفصل در مورد همکاری های دو جانبه در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجارتی و فرهنگی؛ توافق نمودند تا وزارت های امور خارجه دو کشور، به زودی زمانی را برای سفر رسمی هیئتی به ریاست وزیر امور خارجه ازبکستان به کابل مشخص سازند.

دو طرف تأکید ورزیدند که اجندای دیدارهای مقامات دو کشور در جریان این سفر رسمی، باید همه عرصه های ممکنه برای توسعۀ همکاری های دو جانبه را تحت پوشش قرار دهد تا نهادهای ذیربط دو کشور، با امضای موافقتنامه ها و یادداشت های تفاهم و طرح پروژه های مشخص، به توسعه همکاری ها در آن عرصه ها عملاً اقدام نمایند.

منبع علاوه کرده است که در بخش از ملاقات، وزیر امور خارجۀ افغانستان خواهان حمایت ازبکستان از نامزدی افغانستان برای عضویت کامل در سازمان همکاری های شانگهای گردید.

منبع نوشته است در پاسخ وزیر امور خارجه ازبکستان، از همکاری آن کشور در این زمینه اطمینان داده و ضمناً وعده سپرد که آن کشور، در همه نشست های بین المللی پیرامون افغانستان حضور فعال خواهد داشت.

بر بنياد معلومات خبرنامه، در پایان این ملاقات، وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان موافقتنامه استرداد مجرمین میان دو کشور را امضاء نموده و آن را نشانۀ خوبی از اعتماد دو طرف در همکاری های دوجانبه خواندند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر