زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین مبارزه با آلود‌گی هوا درهرات آغاز شد

کمپاین مبارزه با آلود‌گی هوا درهرات آغاز شد

author avatar
20 Oct 2016 - 14:11
کمپاین مبارزه با آلود‌گی هوا درهرات آغاز شد
author avatar
20 Oct 2016 - 14:11

هرات (پژواک،٢٩ ميزان١٣٩٥): کمپاين يک هفته يى مبارزه باآلودگى هوا امروزدرولايت هرات آغاز گرديد.

نصیراحمد فضلی رییس محیط زیست هرات به آژانس خبرى پژواک گفت که اين کمپاين از سوی ادارۀ محیط زیست، مدیریت ترافیک، و نهاد نسل نوین افغانستان راه اندازی شده ويک هفته ادامه مى يابد.

 بگفتۀ فضلی، در مدت یک هفته ، در مورد وضعیت آب وهوای هرات، امراض ناشی از آلوده گی هوا، اهمیت هوای پاک و چگونگی جلوگیری از آلوده گی هوا،  به شهروندان  و به ویژه رانند گان درهرات آگاهى داده ميشود.

موصوف فعاليت موترهای کهنه وفرسوده و دودزا و حمام ها  را از عوامل آلوده گی محیط زیستی درهرات عنوان کرد.

اين مقام محلى هرات به پژواک گفت ، بیشتر موترها به ویژه موترهای مسافربری که در داخل شهری گشت و گذار دارند کهنه ميباشند که بايد ترميم شوند ويا ازگشت وگذارآنها جلوگيرى گردد.

 افزون برآن او می گوید :"برای جلوگیری از دود حمام ها، این اداره به همکاری شهرداری، فیلترهای سنتی را ایجاد کرده اند تا از دود آن جلوگیری گردد."

 به گفتۀ فضلی، پس از یک هفته آگاهی دهی، هر متخلف محیط زیستی از سوی مدیریت ترافیک و ریاست محیط زیست هرات به مبلغ یک هزار افغانی جریمۀ نقدی خواهند شد.

در همین حال امین الله میهن یار مدیرترافیک هرات وعده سپرد که از گشت و گذار موتر های دودزا جلوگیری کنند.

وی افزود:" در ولایت هرات اضافه تر از ٣٠٠ هزار وسایط نقلیه وجود دارد که برخی از این موترها فرسوده است که میحط زیست را آلوده می کنند و ما برای آن عده از کسانیکه موترهای فرسوده و دودزا دارند توصیه میکنیم که موترهای شان راترمیم کنند."

از سوی هم انجنیر وکیل احمد بارک کارشناس محیط زیستی درهرات به اين باوراست که اگر برای جلوگیری از آلوده گی هوا اقدام اساسى روی دست گرفته نشود در آینده آب و هوای هرات به حدی آلوده خواهد شد که جبران ناپذیرخواهد بود.

شهروندان هرات نیز از کمپاین مبارزه با آلوده گی هوا استقبال می کنند اما موترهای دودزا و حمام را از جمله عوامل اساسی آلوده گی هوا میدانند و از مسوولی You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر