زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تظاهرکنندگان: حکومت عليه عاملان کشتار افراد ملکى در غور اقدام کند

تظاهرکنندگان: حکومت عليه عاملان کشتار افراد ملکى در غور اقدام کند

author avatar
26 Oct 2016 - 16:46
تظاهرکنندگان: حکومت عليه عاملان کشتار افراد ملکى در غور اقدام کند
author avatar
26 Oct 2016 - 16:46

فيروزکوه (پژواک، ٥عقرب٩٥): صدها باشندۀ ولايت غور، در واکنش به تيرباران شدن بيش از ٣٠ باشندۀ اين ولايت، دست به تظاهرات زده هشدار دادند تا زمانيکه حکومت عليه عاملان اين رويداد اقدام نکند، جسد کشته شدگان را دفن نخواهند کرد.

منابع محلى در ولايت غور مى گويند که افراد مسلح منسوب به گروه داعش، روزگذشته ٣٨ فرد ملکى را که اکثر شان چوپان و دهقان بودند، از منطقۀ غلمين مربوط شهر فيروزکوه مرکز ولايت غور ربودند وپس از آنکه يک قوماندان اين گروه در درگيرى بامردم کشته شد، دريک عمل انتقام جويانه اين ٣٨ تن از سوى داعش تيرباران گرديدند.

عبدالناصر خاضع والى ولايت غور، تيرباران ده ها فرد ملکى از سوى افراد مسلح ناشناس را به پژواک تاييد کرده است.

صدها باشنده ولايت غور، بعد از ظهر امروز در واکنش به کشته شدن اين افراد، درحاليکه ٢٣ جسد را نيز با خود حمل مى کردند، دست به تظاهرات زدند وحينيکه در برابر مقام ولايت تجمع مينمودند با نيروهاى امنيتى درگيرشدند، که در نتيجه يکتن از تظاهرکنندگان مجروح گرديد.

حاجى عبدالاحمد يکتن از تظاهرکنندگان، به آژانس خبرى پژواک گفت تا زمانيکه عليه عاملان اين رويدادکه محل بودوباش شان معلوم است اقدام نشود، آنها دست از تظاهرات برنداشته و جسد کشته شدگان را نيز دفن نخواهندکرد.

محبوب اکبرى تظاهرکننده ديگر به پژواک گفت که يک گروه مسلح خاص، از مدتى بدينسو در ولايت غور دست به کشتار مردم ملکى مى زند، ولسوالى ها و شاهراه ها را ناامن ساخته؛ اما تاکنون هيچ اقدامى درمورد اين گروه صورت نگرفته است.

وى هشدار داد تا زمانيکه ازسوى حکومت محلى و مرکزى، عليه اين گروه اقدام صورت نگيرد، جسد نزديکان شان را دفن نخواهندکرد.

اما عبدالظاهر خالقيار معاون شوراى سرتاسرى غورى ها، به آژانس خبرى پژواک گفت که يکى از قوماندانان طالبان به نام ملا فاروق، ازمدت هشت سال بدينسو در ولايت غور فعاليت هاى تروريستى را انجام ميدهد، که ديروز افراد وابسته به وى، از ١٥ کيلومترى مقام ولايت، هفت رمۀ گوسفند را باخود بردند.

وى علاوه کرد: "پس از آنکه نهادهاى امنيتى و مقام ولايت، درخصوص اين موضوع عکس العمل نشان ندادند، مردم خود بخاطرگرفتن گوسفندهاى شان دست به اقدام زدند، که درنتيجه درگيرى، قوماندان فاروق کشته شد."

موصوف افزود که افراد وابسته به ملا فاروق، در واکنش به قتل وى ٣٦ فرد ملکى بشمول دو طفل را تيرباران کردند و هفت تن ديگر را مجروح ساختند.

خبرنگار پژواک از ولايت غور مى گويد که تا حوالى ساعت (٤عصر) ٣٢ جسد به شفاخانه انتقال گرديده است.

ارگ رياست جمهورى، در واکنش به اين رويداد، با نشر خبرنامه يى به نقل از رييس جمهورمحمداشرف غنى گفته است که دشمنان مردم افغانستان، بار ديگر دست به جنايت زده، مردم ملکی را در ولايت غورهدف قرار داده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر