زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خانواده هاى قربانيان در غور به حکومت يک هفته وقت دادند

خانواده هاى قربانيان در غور به حکومت يک هفته وقت دادند

author avatar
28 Oct 2016 - 15:58
خانواده هاى قربانيان در غور به حکومت يک هفته وقت دادند
author avatar
28 Oct 2016 - 15:58

فيروزکوه (پژواک، ٧ عقرب ٩٥): ده ها عضو خانواده قربانيان حادثۀ اخير در غور خواستار دستگيرى عاملان قتل افراد ملکى در آنولايت شده و ضمن بر افراشتن خيمۀ تحصن به حکومت يک هفته مهلت دادند.

منابع محلی ولایت غور دو روز قبل گفته اند، افراديکه خود را وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) می ‌دانند، بيش از ٣٠ غیر نظامی را در این ولایت کشته ‌اند.

اين معترضان در حاليکه تصاوير از قربانيان را بدست داشتند، شعارهاى "ما عدالت ميخواهيم، مرکز تروريست ها بايد نابود گردد و عاملان قتل افراد ملکى به پنجه قانون سپرده شود." سر ميداند.

راضیه ده ساله که تصوير پدرش را به دست داشت، در حاليکه ميگيريست به پژواک گفت: ((پدرم را شهيد ساختن، دولت به داد ما برسد.))

خانمى ديگر که همچنان گريه ميکرد و عکس پسر نو جوان بدست داشت، در حالى که نخواست نامش را افشا کند گفت: ((پسرم به جنگ نه رفته بود، براى کار و غريبى رفته بود بى رحمانه شهيد شد.))

اين مادر به پژواک گفت که پسرش يگانه نان آور فاميلش بود، حالا نميداند چه کند و به کجا مراجعه نمايد.

اين خانم همچنان افزود که چندين راس مواشى آنها نيز از بين رفته، حکومت بايد قاتل پسرش را دستگير و به سزاى عملش برساند.

بسم الله ٤٠ ساله يکتن ديگر از اعضاى خانواده اين قربانيان به پژواک گفت: ((٢٤ تن از قريه ما شهيد شده که همه اعضاى خانواده هاى ما بودند، دنبال کار و روزگار بودند که با گلوله بسته شدند.))

اوبا بيان اينکه حکومت بايد امنيت و عدالت را براى آنها تامين کنند در غير حالت مجبورند تمام زندگى شانرا رها نموده و از منطقۀ شان کوچ نمايند.

بس گل ٥٥ ساله که سه فرزندش را در اين حادثه از دست داده در حاليکه به سختی سخن ميگفت، افزود: ((من یک زن بیوه هستم، سه فرزند خود را به سختی بزرگ نمودم، ولی یک روز ظالمان همه آنها را شهید نمودند، حالا من با ده طفل یتیم مانده ام، دولت هم به داد ما نمیرسد به کجا برویم.))

جنرال محی الدین غوری، قوماندان قول اردوی پس از صحبت با معترضان وعده سپرد که عاملین این جنایت را دستگير و به پنجه قانون خواهد سپرد.

او گفت، به اساس هدايت رييس جمهور محمداشرف غنى هياتى با صلاحيتى به غور مى ايد، ضمن اينکه با خانوادها کمک نقدى نموده در مورد عمليات وسيع عليه اين جانيان نيز تصميم خواهند گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر