زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیگار: تلفات نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته است

سیگار: تلفات نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته است

author avatar
30 Oct 2016 - 20:27
سیگار: تلفات نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته است
author avatar
30 Oct 2016 - 20:27

کابل (پژواک، ۹عقرب۹۵): دفتر مفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید که شمار تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سال جاری میلادی با بیشتر از ۵۰۰ تن افزایش نسبت به سال گذشته، به ۵۵۲۳ تن رسیده است.

جان ساپکو، مفتش ویژه امریکا در سومین گزارش سه ماهه خود به کانگرس این کشور نوشته است که از اول جنوری سال ۲۰۱۶ تا ۱۹ آگست این سال (۱۱ جدی ۱۳۹۴ تا ۲۹ اسد ۱۳۹۵) ۵۵۲۳ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان در جنگ جاری در این کشور کشته و ۹۶۶۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

براساس گزارش این نهاد ناظر امریکایی، در سال گذشته میلادی پنج هزار نیروی امنیتی افغان کشته و ۱۵ هزار تن دیگر زخمی شده بودند.

آمار تلفات نیروهای امنیتی کشور در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۶ در مقایسه با مجموع کشته‌شدگان سال گذشته میلادی، بیشتر از ۵۰۰ تن یا نه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان در حالی اعلام می‌شود که هفته گذشته جنرال جان نیکلسون، قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود که «ناکامی و ضعف» در رهبری نیروهای امنیتی، به افزایش تلفات این نیرو‌ها کمک کرده است.

در گزارش سیگار آمده است که در حال حاضر ۶۱ درصد خاک افغانستان در کنترول حکومت، ۱۰ درصد در کنترول طالبان و متباقی محل منازعه طرفین درگیر است.

اما با وصف این، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان تصریح کرده است که روحیه نیروهای امنیتی افغان خوب به نظر می رسد و از هر چهار نیروی تازه استخدام شده امنیتی، سه تن از وضعیت بود و باش خود ابراز رضایت کرده و ۹۰ درصد نیز گفته‌اند که از میزان معاش خود راضی هستند.

مطابق گزارش سیگار، شمار نیروهای امنیتی ۳۱۷ هزار و ۷۰۹ تن می‌باشد که شامل ۱۶۹ هزار و ۲۲۹ اردوی ملی و۱۴۸ و ۴۸۰ پولیس است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر