زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رييس جمهورغنى: انتقام خون ۳۱ فرد ملکی را خواهیم گرفت

رييس جمهورغنى: انتقام خون ۳۱ فرد ملکی را خواهیم گرفت

author avatar
4 Nov 2016 - 09:51
رييس جمهورغنى: انتقام خون ۳۱ فرد ملکی را خواهیم گرفت
author avatar
4 Nov 2016 - 09:51

کابل (پژواک، ١٤عقرب ٩٥):رييس جمهور در سفرش به هدف غمشريکى با خانواده هاى قربانيان رويداد اخير غور به اين ولايت گفت که ضمن توجه جدى به حل مشکلات مردم غور،عمليات نظامى برضد مخالفين مسلح تا نابودى آنها ادامه خواهد داشت.

حدود دو هفته قبل، شماری از افراد مسلح به نام داعش؛ بیش از ٣٠ باشنده قریۀ غلمین مرکز غور را کشتند و شش تن دیگر را زخمی نمودند.

محمداشرف غنی رئیس‌ جمهور کشور به‌ منظور غمشریکی با خانواده‌های قربانيان اين رويداد و بررسی اوضاع عمومی امنیتی این ولایت، در رأس یک هیئت بلند پایۀ دولتی به فیروزکوه مرکز ولایت غور سفر کرد.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که محمداشرف غني در نشستى با مقام هاى امنيتى در اين ولايت ضمن تاکيد بر هماهنگى نيروهاى امنيتى و دفاعى به مسوولین امنیتی غوردستور داد، تا به خاطر تأمین امنیت مردم این ولایت از تمام امکانات استفاده نمایند و نگذارند «شماری از افراد تروریست» باعث اخلال نظم و آزار مردم غور گردند.

سپس رئیس جمهور و هیئت همراه به شمول خانم اول، با خانواده های قربانیان رویداد اخیر غور دیدار کردند و یک بار دیگر همدردی و غمشریکی عمیق شان را ابراز داشتند.

به نقل از خبرنامه رئیس جمهور غنی در این دیدار گفت:« درد هر کودک و هر بیوه را به حیث درد تمام ملت افغانستان میدانم. غم شما، غم تمام مردم و دولت افغانستان است.  براساس شریعت و قانون،  پیام یکایک تانرا برای انتقام از جنایت کاران درک می کنم. »

در خبرنامه تذکر رفتهاست که در این نشست یک تن از وارثین قربانیان به نمایندگی از خانواده های قربانیان ضمن اظهار سپاس از رفتن رييس جمهور و هيئت همراه براى ابراز همدرى با خانواده هاى قربانيان به غور گفت که از هفت سال بدینسو برخی گروه های تروریستی دست به کشتار بی رحمانۀ مردم میزنند که جنایات این گروه ها در این مدت بی شمار می باشد.

منبع مى نويسد که او از مواردی چون کشتن عضو دیوان عامه غور، چهارتن از کارمندان مدیریت ترافیک، چهارده شهروند ملکی در ماه رمضان و سربازان اردو، اخلال در نظم عامه و اختطاف و گروگان گیری نام برد.

وی گفته است که در آخرین مورد به تعداد ۵۶۱۳ رأس گوسفند مردم نیز توسط این گروه ها به سرقت برده شده و ۲۷ تن از مردم کاسی نیز به قتل رسیده اند.

او افزود:« مردم قریه کاسی تمام اموال و دارایی خود را از دست داده اند که نیاز به توجه جناب شما می باشد.»

سیما جوینده والی پیشین غور رفتن رییس جمهور و هیِیت همراه به غور را گذاشت مرهم بر درد مردم خواند گفت که در حکومت پیشین وعدۀ احداث سرک غور داده شده بود، اما   این وعده عملی نشد. او از رییس جمهور تقاضا کرد که به این خواست مردم توجه نماید.

همچنان رئیس جمهور غنی در مراسم که با حضور متنفذین، بزرگان، علما، اعضای شورای ولایتی، فعالین مدنی و سیاسی در تالار مقام ولایت دایرگردید، اشتراک و سخنرانی کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر