زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضان در کابل خواهان خروج نيروهاى خارجی از افغانستان شدند

معترضان در کابل خواهان خروج نيروهاى خارجی از افغانستان شدند

author avatar
11 Nov 2016 - 16:13
معترضان در کابل خواهان خروج نيروهاى خارجی از افغانستان شدند
author avatar
11 Nov 2016 - 16:13

کابل (پژواک، ۲۱ عقرب ۹۵): انجمن اسلامی محصلان افغانستان، طی تظاهرات از حملات هوایی نیروهای خارجی بالای افراد ملکی در  کندز شدیداً انتقاد کرده خواهان خروج آنان از کشور شدند.

معترضان که تعداد شان به بیش از یکصد تن میرسید، امروز ٢١ عقرب در چمن حضورى تظاهرات نمودند.

آنان شعارهای "ما خروج بدون قید و شرط نیروهای اجنبی از کشور را خواهانیم!"، "جز مسلمانی جرمی دیگری نداشتیم که کشته شدیم!"، "ما خواهان اشد مجازات برای عاملان اخیر جنایت کندز هستیم." را سر می دادند.

حدود یک هفته قبل در یک حمله هوایی نیروهای ناتو که علیه شورشیان طالب در کندز انجام شد، ۳۰ فرد ملکی افغان کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

معترضان از حکومت و جامعه جهانی خواستند که عاملان کشتار در کندز را دستگیر و به جزای اعمال شان برسانند.

شبیراحمد ابراهیمی مسوول سیاسی نهاد موسوم به "انجمن اسلامی محصلان افغانستان"، به آژانس خبری پژواک گفت که هدف از اين گردهمایی بلند کردن صدای مردم مظلوم که اخیراً از سوی نیروهای خارجی در ولایت کندز کشته و زخمی شده اند می باشد.

وی، با بیان اینکه تمام بد بختی ها و معضلات موجود بخاطر موجودیت نیروهای خارجی در کشور است گفت که این نخستین بار نیست که نیروهای خارجی شماری از افغانها را می کشند، در گذشته نیز چندین بار قصدی و یا اشتباهاً مرتکب چنین جنایات شده و به مردم مسلمان آسیب رسانده اند.

ابراهیمی افزود: "ما خواهان افغانستان آزاد، مستقل، خودکفا و بدون مداخله خارجی ها هستیم، ملت باید برخیزد و دیگر اجازه ندهند که بیشتر از این حق شان تلف و بالای شان ظلم شود."

زهیر اللهی الله یکتن دیگر از معترضان، از مقامات دولت و جامعه جهانی خواست که عاملان کشتار وحشیانه و ظالمانه مردم مظلوم کندز را دستگیر و به پنجه قانون بسپارند.

موصوف، عامل معضلات کنونی کشور نیروهای خارجی را خوانده گفت: "نیروهای خارجی بخاطر تامین امنیت، صلح و آبادی کشور نه، بلکه بخاطر دامن زدن اختلافات، ناامنی و کشتار به افغانستان آمده اند."

اعتراض کنندگان هشدار دادند اگر به خواست های شان رسیدگی صورت نگیرد، به حرکت های مدنی و مظاهرات شان در آینده نیز ادامه خواهند داد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر