زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در رويداد سقوط هليکوپتر فقط قوماندان قول اردوى ٢٠٧ظفر جان باخته است

در رويداد سقوط هليکوپتر فقط قوماندان قول اردوى ٢٠٧ظفر جان باخته است

author avatar
30 Nov 2016 - 11:03
در رويداد سقوط هليکوپتر فقط قوماندان قول اردوى ٢٠٧ظفر جان باخته است
author avatar
30 Nov 2016 - 11:03

کابل (پژواک، ١٠ قوس ٩٥): در اثر سقوط هليکوپتر در بادغيس، قوماندان قول اردوى ٢٠٧ ظفر کشته شده و رؤساى شوراى ولايتى بادغيس و امنيت ملى همراه با يکتعداد افسران جراحت برداشته اند.

بريد جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوى وزارت دفاع ملى، ضمن اين اظهارات، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين هليکوپتر اردوى ملى، حوالى ساعت ٤:١٥ روز گذشته به علت مشکلات تخنيکى در منطقۀ موريچاق ولسوالى بالامرغاب سقوط کرده است.

موصوف تعداد دقيق مجروحين را مشخص نساخت؛ اما گفت که تمامى مجروحين جهت تداوى به شفاخانۀ ولايتى هرات انتقال داده شده اند.

به گفتۀ او، از جمع مجروحين؛ وضعيت صحى مولوى عبدالباسط رييس شوراى ولايتى بادغيس، حبيب الله حبيب رييس امنيت ملى اين ولايت و پيلوت هليکوپتر قابل اطمينان است؛ اما وضعيت صحى بعضى افسران و همکار تخنيکى هليکوپتر وخيم خوانده شده است.

عبدالناصر نظرى عضو شوراى ولايتى بادغيس نيز گفت که در اين رويداد، غورى جان باخته و رييس شوراى ولايتى بادغيس، رييس امنيت ملى و سکرترش جراحت برداشته اند.

اما قارى يوسف احمدى سخنگوى طالبان مسلح ادعا دارد که اين هليکوپتر، به دست طالبان سقوط کرده و در نتيجۀ آن، علاوه بر تورنجنرال محى الدين غورى قوماندان قول اردوى ٢٠٧ ظفر، ١١ تن به شمول بعضى مقامات و افسران کشته شده اند.

رييس جمهور محمد اشرف غنى، کشته شدن غورى را ضايعۀ بزرگ خوانده و گفته است که غورى يکى از سربازان شجاع و قوى در برابر دشمن بود. غنى همچنان در مورد کشته شدن او به خانواده و نزديکان غورى و تمامى مردم افغانستان ابراز تسليت نموده است.

رييس اجرايى حکومت نيز ضمن تاسف از مرگ غورى گفته است که غورى، از افسران نظامى قهرمان، راستين، کاردان و مسلکى کشور بود که تمامى عمر خود را به دفاع از مردم و کشور وقف کرده بود.

داکتر عبدالله گفته است: "شهادت غورى، بدون شک که يک ضايعۀ بزرگ است؛ اما با اطمينان گفته مى توانم که در بين نيروهاى دفاعى ملى و امنيتى افغان، ده ها هزار سرباز فداکار وجود دارند که جاى او را پُر خواهند کرد و در مقابل دشمنان ايستادگى خواهند نمود."

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر