زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

داکترعبدالله: همکارى مردم در پاکى شهر شرط اساسى مى باشد

داکترعبدالله: همکارى مردم در پاکى شهر شرط اساسى مى باشد

author avatar
19 Dec 2016 - 15:55
داکترعبدالله: همکارى مردم در پاکى شهر شرط اساسى مى باشد
author avatar
19 Dec 2016 - 15:55

کابل (پژواک، ٢٩ قوس٩٥): رييس اجرايى حکومت، در آغاز سومين کمپاين پاک کارى و جمع آورى زباله ها از سطح شهر کابل تاکيد کرد که همه نهادهاى دولتى و غيردولتى، بايد در پاکى شهر سهم بگيرند و همکارى مردم دراين روند شرط اساسى است.

کمپاين ده روزه پاک کارى شهر کابل، امروز از ناحيه دهم شهرکابل با اشتراک مقامات ارشد حکومتى و ده ها زن آغاز گرديد، که طى آن در کنار پاک کارى، تمام زباله ها به بيرون از شهر انتقال مى گردد.

 داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى دراين حشر تنظيفى گفت ابتکاری که چند ماه قبل در سطح دولت به منظور پاکی و صفايی شهر کابل صورت گرفت، نتايج مثبتی در پی داشت و در مرحله سوم اين کمپاين که امروز آغازشد، ساحات بيشتر شهرکابل را تحت پوشش قرار مىگيرند.

اين مقام ارشد دولت درحاليکه  همکاری مردم  را درپاک کارى شهر شرط اساسی خواند، افزود: «حشر عمومی برای پاکسازی شهر کابل آغاز شده و اميدواريم همه نهادها و وزارتخانه ‌ها در اين کار سهم بگيرند.»

وى علاوه کردکه اگر شهروندان کابل در پاک کاری شهر در نزديک منازل شان با نارنجی پوش ها(کارمندان تنظيف) همکار باشند، محيط آلوده وجود نخواهد داشت.

به گفته رييس اجرايى حکومت، مشکلات شهری و  ازدياد نفوس باعث شده تا مردم از اين ناحيه رنج ببرند؛ اما با همکاری مردم و برنامه ريزی دقيق می توان به اين معضله نقطه پايان گذاشت.

عبدالتواب احمدی رييس تنظيف شاروالی کابل، دراين محفل گفت که اين کمپاين ده روزه، ازسوى شاروالى کابل در هماهنگی با وزارت فوايد عامه راه اندازی شده است.

بربنياد معلومات موصوف، در اين کمپاين حدود پنجهزار پرسونل تنظيف به شمول هشتاد خانم در همکاری با سکتور خصوصی، دوشادوش هم کار می کنند.

وی همچنان گفت که در اين کمپاين، افزون بر پاک کاری جاده های عمومی و فرعی، کثافات انباشته شده از پانزده ناحيه مزدحم شهر کابل، توسط بيش از ٣٠٠ عراده واسطه نقليه که ٤٠ عرادۀ آن از سوی وزارت فوايد عامه در اختيار شاروالی کابل قرار گرفته و به خارج از شهر انتقال می يابد.

رييس تنظيف شاروالی کابل خاطرنشان کرد که با راه اندازی اين کمپاين، روزانه بين ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ مترمکعب کثافات به خارج از شهر انتقال می گردد.

وی ضمن اشاره به کمبود وسايل و کم بودن پرسونل تنظيف نسبت به تراکم نفوس شهر کابل، افزود که رياست تنظيف آنچه در توان دارد، برای پاک کاری شهر به خرج می دهد.

موصوف با بيان اينکه بخش تنظيف کابل دراين اواخر دستاوردهای چشمگيری در راستای پاکی و صفايی شهر داشته؛ اما اين بار در يک اقدام بی سابقه تصميم اتخاذ نموده تا مسووليت جاروب جاده هاى شهرکابل را برای زنان بسپارد. 

به گفته احمدی، با پيوستن زنان در پاک کاری شهر، زمينۀ مشارکت  آنها درکنار طبقه ذکور فراهم می گردد.

وی، با ناچيز خواندن معاش کارمندان بخش تنظيف شاروالی کابل، از عبدالله عبدالله رييس اجرايی حکومت خواست تا در قسمت افزايش معاش کارمندان اين بخش توجه جدی نمايد.

ريحانه حبيب مسوول يکی از بخش های رياست تنظيف شاروالی کابل، به آژانس خبری پژواک گفت که هدف از حضور زنان در کمپاين امروزی، مشارکت در پاک کاری شهر همراه با مردان می باشد.

او افزود: «اگر ما کوشش کنيم و دست به دست هم بدهيم، می توانيم شهر خود را پاک کنيم.»

Visits: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر