زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اولین نمایشگاه آثار ابداعى شاگردان مکاتب فراه برگزار گردید

اولین نمایشگاه آثار ابداعى شاگردان مکاتب فراه برگزار گردید

author avatar
1 Jan 2017 - 16:39
اولین نمایشگاه آثار ابداعى شاگردان مکاتب فراه برگزار گردید
author avatar
1 Jan 2017 - 16:39

فراه (پژواک، ١٢ جدی ٩٥): برای اولین بار در ولایت فراه، نمایشگاه ابتکارات و خلاقيت هاى شاگردان مکاتب، توسط ریاست معارف این ولایت راه اندازی گردید.

این نمایشگاه، امروز در صحن لیسۀ شیخ ابونصر فراهی در مرکز فراه، در حضور صدها تن بشمول مقامات، مدیران، استادان و شاگردان مکاتب دختر و پسر برگزار گردید.

محمد صادق حلیمی معاون تدریسی ریاست معارف ولایت فراه، به آژانس خبرى پژواک گفت که این نمایشگاه بین شاگردان هشت لیسۀ برتر مرکز ولایت فراه برگزار گردیده، که چهار لیسۀ آن دخترانه می باشد.

وى افزود که هدف از راه اندازی این نمایشگاه، ایجاد و بیداری حس خلاقيت و ابتکار در وجود شاگردان معارف می باشد.

او گفت: "ما قبلاً برای شاگردان سه ماه وقت داده بودیم که آثار شان را به ما معرفی کنند و بعد از بررسی، از هر مکتب به تعداد ده بهترین اثر و ابداع را برای این نمایشگاه انتخاب نمودیم."

موصوف ابرازخرسندی نمود وافزود که واقعاً شاگردان، ابتکارات عالی انجام داده بودند و اين نشان می دهد که اگر زمینه برای جوانان فراهی مساعد باشد، خلاقيت ها و نوآورى هاى بزرگتر می توانند انجام دهند.

معاون ریاست معارف گفت: "ما امروز این آثار را در اینجا به نمایش گذاشتیم و هر یک از شاگردان ابتکارات شان را به معرفی گرفتند و بعد از بررسی ها، در حضورداشت هیئت، به بهترین ها از سوی ریاست معارف جوايز اهدا می شود."

وی همچنان افزود که ریاست معارف فراه تصمیم دارد تا در آیندۀ نزدیک، یک نمایشگاه بزرگتری راه اندازی نماید تا در آن، تمام شاگردان مکاتب ولایت فراه اشتراک کرده بتوانند.

عبدالودود انوری مدیر لیسه شیخ ابونصر فراهی در این محفل، این ابتکار ریاست معارف را قابل قدر توصیف نمود و خواهان راه اندازی نمایشگاه های بزرگتری در آینده گردید.

وی گفت: "شاگردان لیسه شیخ ابونصر، نوآورى هاى خیل خوبی انجام داده اند که از آن جمله، ساخت یک تانک و یک موتر برقی توسط شاگردان این لیسه می باشد."

حمیرا اعظمی مدیر لیسه نسوان نفیسه توفیق در مرکز فراه نیز از راه اندازی این نمایشگاه ابزار خرسندی نمود و گفت که دراين نمايشگاه، زمینه برای به نمایش گذاشتن نوآورى هاى  شاگردان  مساعد گردیده است.

او افزود: "ما در بین شاگردان دختر، کسانی را داریم که توانایی های بالقوۀ خوبی برای خلاقيت هاى بزرگ دارند، حالا ضروت است تا زمینۀ تبارز آنها مهیا شود."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر