زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درگیری پولیس با معترضان در بورکۀ بغلان دو کشته و زخمی برجا گذاشت

درگیری پولیس با معترضان در بورکۀ بغلان دو کشته و زخمی برجا گذاشت

پلخمرى (پژواک،١٣جدى٩٥): ده ها باشنده ولسوالى برکۀ ولايت بغلان که عليه قوماندان امنيۀ اين ولسوالى دست به اعتراض زده بودند با پوليس درگير شدند، که درنتيجه يک فرد ملکى کشته شد و يکتن ديگر مجروح گرديد.

معترضان که در قريه شرشر ولسوالى برکه گردهم آمده بودند، قومندان امنيه ولسوالی را به بى کفايتى متهم نموده از حکومت محلى و مرکزى خواستند تا به شکايات شان رسيدگى نمايند.

رحمت الله باشنده ولسوالی برکه ولايت بغلان و يکتن ازمعترضان گفت: "ما از بی تفاوتی، بی کفايتی، آزار و اذيت پوليس بخصوص قوماندان امنيه ولسوالی برکه، به تنگ آمديم؛ به همين خاطر شام گذشته دست به يک حرکت مدنى اعتراض آميز زديم؛ اما پوليس به طرف ما شليک کرد."

وى علاوه کردکه در نتيجه شليک پوليس، يکتن از معترضان کشته شد و يک تن ديگر مجروح گرديد و از قوماندان امنيه ولايت تقاضا مى گردد که به خواست معترضان رسيدگى نمايد و افرادى که بالاى معترضان شليک کرده بازداشت گردد؛ در غيرآن اين اعتراضات به شکل گسترده ادامه خواهدداشت.

نورشاه باشنده ولسوالی برکه ولايت بغلان گفت: "اعتراض مدنی و مسالمت آميز، حق تمام شهروندان است. امروز ما هم بخاطر بی توجهی قومندان امنيه ولسوالی اعتراضات مدنی داشتيم؛ اما پوليس که وظيفه اش تامين امنيت شهروندان است، به طرف ما فير کرد که يک نفر کشته شد و يکی ديگر زخم برداشت."

موصوف اظهاراميدوارى کرد که مقامات مرکزى به اين موضوع توجه جدى کنند.

اما وى گفت: "سربازان اين قوماندان بالاى ما مردم ملکی فير کرد، که يک نفر کشته شد و يک تن ديگر زخمی شد. اين نشان ميدهد که در اين دولت حاکميت قانون وجود ندارد. هر کس سر قدرت بود، بالای غريب و بيچاره ظلم ميکند و اگر به خواست ما رسيدگى نشود، اعتراضات ما به ولايت و حتى به مرکز ادامه خواهنديافت."

اما ذبيح الله شجاع آمر مطبوعات قومدانی امنيه ولايت بغلان گفت که کارمندان احصائيه يک روز قبل از اين حادثه، جهت نفوس شمارى به اين ولسوالی رفته بودند؛ اما از طرف مردم محل، ممانعت صورت گرفته بود و پوليس بخاطر تامين امنيت کارمندان نفوس شماری، عازم يکى از قريه هاى اين ولسوالى گرديد، که با اعتراض مردم ملکی مواجه شد.

وى افزودکه مردم با پوليس درگير شدند، که اين درگيری بيش از دو ساعت ادامه پيدا کرد و دراين درگيرى، به هيچکسى آسيب نرسيده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر