زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان ۱۳ تن را در ولسوالى اندرغزنى دره زده اند

طالبان ۱۳ تن را در ولسوالى اندرغزنى دره زده اند

author avatar
2 Jan 2017 - 19:51
طالبان ۱۳ تن را در ولسوالى اندرغزنى دره زده اند
author avatar
2 Jan 2017 - 19:51

غزنى (پژواک،١٣جدى ٩٥): طالبان در دو هفته گذشته در ولسوالى اندرغزنى،١٣ تن را اتهام های مختلف دره زده اند، اما مسؤلين امنيتى اين ولايت مى گويند که طالبان بايد نخست شريعت اسلامی را بر خود تطبیق کنند.

رحيم الله يکتن از باشندگان ولسوالى اندر، به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان هفتۀ گذشته يک دختر جوان و یک عضو این گروه را به اتهام داشتن رابطه نامشروع دره زده اند.

وی گفت:" طالبان این دختر را در چادر پيچانيده بودند و این دختر دراثناى دره خورد بسیار فریاد می زد."

همچنان، لعل محمد يکتن دیگر ازباشندگان ولسوالى اندر به پژواک گفت که درمنطقه کمال خيل این ولسوالی طالبان يک دختر و پسر را به اتهام فرار ازمنزل شلاق زده اند.

 وى گفت:" طالبان اين دوتن را درمحضر عام دره زدند و گفتند که این کار براى دیگران عبرت شود."

موصوف گفت که طالبان درهمين مدت درمنطقۀ مکرو سه تن را که از خانه های مردم لوحه هاى تولید برق خورشيدى را مى دزديدند، شلاق زده اند.

جمشيد، باشندۀ منطقۀ قره باغى شهرغزنى به پژواک گفت که طالبان روزگذشته در این منطقه پنج تن را به اتهام سرقت و يکتن را به اتهام زنا به ترتیب ٣٩ و ٢٨ بار با چوب زده اند.

مل پاسوال امين الله امرخيل قوماندان امنيۀ غزنى در گفتگو با پژواک تائید کرد که طالبان درمنطقۀ قره باغى، برخى افراد را با شلاق زده اند.

اما وی گفت :" طالبان بايد درقدم اول شريعت را برخود جارى کنند، اعمال آنان درتضاد با اسلام است."

طالبان نیز این رویداد را تائید می کنند. ذبيح الله مجاهد سخنگوى اين گروه به پژواک گفت که طالبان روزگذشته درمنطقۀ قره باغى، پنج تن را به اتهام سرقت ويکتن ديگر را به اتهام زنا شلاق زده اند.

نامبرده درمورد قضیه ولسوالى اندرگفت که طالبان درآن جا هم دو تن را به اتهام زنا شلاق زده اند.اما مدعی شد که پسر دره خورده طالب نبوده است بلکه پسران کاکاى وى طالبان بودند که در گذشته کشته شده اند.

وی در مورد افرادی که گفته می شود به اتهام فرار از منزل در ولسوالی اندر شلاق زده شده اند گفت که قضيۀ اين افراد تا اکنون در محکمه طالبان است و در مورد آنها فیصله نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر