زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۱۴ مخالف مسلح کشته شده و ۱۰ تن ديگر شان زخم برداشتند

۱۴ مخالف مسلح کشته شده و ۱۰ تن ديگر شان زخم برداشتند

author avatar
10 Jan 2017 - 16:32
۱۴ مخالف مسلح کشته شده و ۱۰ تن ديگر شان زخم برداشتند
author avatar
10 Jan 2017 - 16:32

فيض آباد، شبرغان (پژواک، ۲۱ جدی ۹۵): در درگيرى ميان نيروهاى امنيتى و مخالفان مسلح در ولايات بدخشان و جوزجان، شش قریه پاکسازی گردیده، ۱۴ مخالف مسلح به قتل رسیده و ۱۰ تن ديگر شان مجروح شده اند.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که مخالفان مسلح، شب گذشته بالاى مرکز ولسوالى قوش تپه حمله کردند، که در نتيجه درگيری ميان نيروهای امنيتی و مخالفان مسلح، سه طالب کشته و پنج ديگر شان زخمی شده اند؛ اما به نيروهای امنیتی کدام آسيبی نرسيده است.

غفوری گفت که طالبان، از استقامت قرای جنوبی و غربی بر مرکز ولسوالی حمله کرده بودند؛ اما حملات شان توسط نيروهای امنيتی مستقر در محل، دفع شد.

يکتن از باشندگان ولسوالی قوش تپه که خود را به اسم مستعار فيض الله معرفی کرد گفت: "شب گذشته گروپ پانزده نفری ازبکستانی ها همراه با طالبان، بر مرکز ولسوالی حمله نمودند."

اين باشنده محل گفت: "اين گروپ، قبلاً در ساحات شورقدوق ولسوالی قوش تپه موقعيت داشتند؛ اما اکنون با خانواده های شان در قريه گردان به سر می برند و در اين منطقه، مصروف آموزش نظامی طالبان مسلح اند و بعضاً مثل شب گذشته در حملات طالبان، بالای مراکز نیروهای دولتی نیز سهم می گيرند."

اما ذبيح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد اين ادعا مى گويند که دراين درگيرى به طالبان تلفات وارد نشده؛ اما به نيروهاى دولتى تلفات واردشده که ارقام آن در دست نيست.

ازسويى هم سمونوال سخی داد حيدری مدير مبارزه با جرايم جنايی قوماندانی امنيه بدخشان گفت که  حوالی ساعت ۷:۰۰ صبح امروز، عمليات در يفتل بالا مرکز ولايت  آغاز و تا ظهر ادامه داشت.

وی گفت که در نتيجه اين عمليات، ضمن اينکه شش منطقه از وجود مخالفان مسلح، پاکسازی گرديده، ۱۱ مخالف مسلح کشته و پنج ديگر شان زخمی شده اند؛ اما به نيروهای امنيتی کدام آسيبی نرسيده است.

همچنان مدير مبارزه با جرايم جنايی قوماندانی امنيه بدخشان گفت که شام روز گذشته، يک کارمند موسسه خارجى در بدخشان، از سوى افراد مسلح نقاب پوش، مورد حمله قرار گرفت و شديداً مجروح گرديد.

وى علاوه کرکه در پيوند به اين رويداد، سه تن بازداشت گرديده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر