زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو کارمند تلویزیون ولسی جرگه در حمله های انتحاری کابل جان باخته اند

دو کارمند تلویزیون ولسی جرگه در حمله های انتحاری کابل جان باخته اند

author avatar
11 Jan 2017 - 20:06
دو کارمند تلویزیون ولسی جرگه در حمله های انتحاری کابل جان باخته اند
author avatar
11 Jan 2017 - 20:06

کابل (پژواک، ۲۲ جدی۹۵): مرکز خبرنگاران افغانستان می گوید که در حمله های انتحاری روز گذشته در کابل، دو کارمند تلویزیون ولسی جرگه از جمله یک خبرنگار جان باخته و دو کارمند دیگر این رسانه مجروح شده اند.

این نهاد مدافع آزادی بیان و فعالیت رسانه های آزاد به نقل از حلیم تنویر مشاور ارشد امور فرهنگی و سرپرست رادیو و تلویزیون ولسی جرگه گفته است که در این رویداد نورالله، خبرنگار و فریده، مستخدم این رسانه جان باخته است.

به گفته وی، نورالله ۲۳ ساله متولد پنجشیر و مجرد بود و حدود سه ماه پیش به طور رسمی به عنوان خبرنگار این تلویزیون استخدام شده بود.

تنویر افزوده است که بر اثر این انفجار انتحاری دو تن از کارمندان این رسانه نیز زخمی شده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، این رویداد تروریستی را به شدت محکوم کرده است و برای جان باختگان از خداوند متعال بهشت برین، برای بازماندگان شان صبر جمیل و برای زخمی شدگان شفای عاجل استدعا کرده است.

برپایه معلومات مسؤلان امنیتی در حمله‌های انتحاری روز گذشته در مقابل ساختمان الحاقیه شورای ملی، حداقل ۳۸ تن کشته و حدود ۸۶ تن دیگر زخمی شدند.

این نهاد از حکومت افغانستان و جامعه بین المللی خواسته است تا در راستای پیگرد قانونی و مجازات عاملین این گونه جنایات با جدیت عمل کنند.

مرکز خبرنگاران افغانستان در عین حال با ابراز نگرانی نسبت به افزایش رویدادهای امنیتی و قربانی شدن خبرنگاران و کارمندان رسانه یی در کشور، از همه همکاران می‌خواهد در جریان کار و یا تردد به نکات ایمنی به خاطر مصونیت بیشتر خود به صورت جدی توجه کنند.

آمار ثبت شده در این نهاد نشان می دهد که در جریان سال ۱۳۹۵، شش خبرنگار و کارمند رسانه‌ای مختلف کشور جان خود را از دست داده‌اند.

یافته‌های مرکز خبرنگاران افغانستان نشان می‌دهد که در ۱۵ سال اخیر، ۶۷ خبرنگار و کارمند رسانه در کشور کشته شده‌اند که در اکثر موارد-حدود ۹۰ درصد- عوامل این رویداد‌ها از مجازات معاف بوده‌اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر