زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برفباریها در سرپل، جان ٧ تن را گرفته و بیش از ٦٠ منزل را تخریب کرده است

برفباریها در سرپل، جان ٧ تن را گرفته و بیش از ٦٠ منزل را تخریب کرده است

author avatar
4 Feb 2017 - 16:34
برفباریها در سرپل، جان ٧ تن را گرفته و بیش از ٦٠ منزل را تخریب کرده است
author avatar
4 Feb 2017 - 16:34

سرپل (پژواک، ١٦ دلو ٩٥): رياست مبارزه با حوادث طبیعی سرپل می گوید که اثر برفباری های دوامدار در دو روز اخیر، هفت تن به شمول یک کودک جان باخته، صدها مواشی تلف شده و بیش از ٦٠ منزل مسکونی تخریب و راه های ارتباطی چندین ولسوالی مسدود شده است.

انجنیر عزیزالرحمن ایماق رئیس مبارزه با حوادث طبیعی ولایت سرپل، امروز در یک نشست خبری گفت برفباری شدیدی که از ساعت سه بامداد روز گذشته تا امروز بدون وقفه در ولایت سرپل جریان داشته، خسارات جانی و مالی در پی داشته است.

به گفته او، ضخامت برف در برخی مناطق، بين ٣٠ تا ٨٠ سانتی متر می رسد.

موصوف افزود که از اثر این برفباری ها و یخبندان؛ هفت تن به شمول سه زن، سه مرد و یک کودک در ولسوالی های صیاد، سوزمه قلعه و بلخاب این ولایت جان باخته اند.

بر پایه معلومات وی، در این برفباری ها بیش از ٦٠ منزل مسکونی نیز تخریب شده، صدها مواشی تلف گردیده و از اثر برفکوچ، آب دریای بلخاب در منطقۀ سبزک مرکز این ولسوالی قطع شده است.

در عین حال، وی گفت که آنان قادر به رساندن مواد غذایی وغیرغدایی به دو هزار تن می باشند و درصورت نیاز تلاش خواهند کرد از طریق هوا و زمین، به آسیب دیدگان مددرسانی کنند.

این درحالی است که شب گذشته ٤ موتر فلاينکوچ، در قوم کوتل ولسوالی بلخاب سرپل گیر مانده بودند، که شماری به همکاری مردم و پولیس آن ولسوالی نجات داده شده اند.

محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل، با ابراز نگرانی از برفباری های اخیر گفت که درحال حاضر، اکثر راه های مواصلاتی مرکز ولسوالی های این ولایت، مسدود شده است.

موصوف افزود که در برخی ساحات، از تلف شدن صدها مواشی مردم گزارش شده است.

محمد علی حکیمی عضو شورای ولایتی سرپل گفت که از اثر برفکوچ شب گذشته، دریای بلخاب مسدود شده و احتمالاً ٤٠ منزل در ولسوالی بلخاب و قریه های دوردست کوهستانی تخریب شده باشد.

همچنان به گفتۀ وی، دوازده موترمسافربری در بخش های دره مزار میان ولسوالی بلخاب و زاری ولایت بلخ، گیر مانده اند که تا هنوز معلوماتی در دست نیست.

با این حال، انجنیر زلمی رحیمی رییس فواید عامه سرپل، هشدار داد که باشندگان ولسوالی های بلخاب، سانچارک، سوزمه قلعه، کوهستانات و بخش های دوردست که راه های مواصلاتی شان پر خطر است، تا باز شدن این راه ها از ولسوالی ها به مرکز ولایت سفر نکنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر