زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قيمت خدمات انترنتى ٢٠ درصد کاهش يافت

قيمت خدمات انترنتى ٢٠ درصد کاهش يافت

author avatar
7 Feb 2017 - 16:50
قيمت خدمات انترنتى ٢٠ درصد کاهش يافت
author avatar
7 Feb 2017 - 16:50

کابل (پژواک، ۱۹ دلو ۹۵): وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، کاهش ٢٠ درصدى در قيمت خدمات انترنتى را اعلام نموده؛ اما مى گويد که اگر در قيمت شرکت هاى عرضۀ خدمات انترنتى کاهش ديده نشود، تخفيف داده شده دوباره از آنان  گرفته می شود.

سيد احمد شاه سادات معين تخنيکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که امروز در نشست خبری در کابل صحبت می کرد گفت که درگذشته، يک MB انترنت قزاقستان دربدل ۳۳۶ دالر، از پاکستان ۱۲۰دالر و از ايران ۱۸۰ دالر، بالاى شرکت هاى عرضه خدمات انترنتى به فروش ميرسيد .

اما به گفته وى، اکنون اين مقدار انترنت از قزاقستان ۲۶۸ دالر، از پاکستان  ۹۶ و از ايران ۱۴۴ دالر بالاى شرکت ها به فروش ميرسد که حداقل ٢٠ درصد کاهش را نشان ميدهد.

سادات با ابراز اينکه اين تخفيف از فردا قابل تطبيق است گفت که اين وزارت، از تمام شرکت هاى عرضه خدمات انترنتى، بخاطر کاهش قيمت های انترنت شان نظارت می کند؛ اگر در قيمت انترنت شرکت ها کاهش لازم ديده نشود، تخفيف داده شده دوباره از آنان  گرفته می شود.

همچنان وی علاوه کرد که وزارت تلاش دارد که در آينده نزديک، راه را برای خدمات انترنت نسل چهارم تکنالوژى (4G) نيز هموار کند.

به اساس معلومات وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در حال حاضر، حدود چهار ميليون فرد از انترنت استفاده می کنند و تلاش مى شود که تا چهار سال آينده، اين رقم به ۱۵ ميليون افزايش يابد.

موصوف گفت که آنان بخاطر جلوگيری از توزيع سيمکارت های غيرقانونی نيز تلاشهايى را انجام داده اند و يک ميکانيزم جديد در زمينه روى دست گرفته شده است.

همچنان وى در مورد جمع آورى ماليات از خدمات مخابراتى گفت که  از شروع اين روند که از ميزان سال گذشته آغاز شده تاکنون، ۵ عشاريه ۶ ميليارد افغانى، جمع آورى گرديده است و بخاطر شفاف شدن بيشتر اخذ محصول خدمات مخابراتی، بالای سيستم جديد کار جريان دارد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر