زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشنامه تشویق دختران به پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی در کابل اجرا شد

نمایشنامه تشویق دختران به پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی در کابل اجرا شد

author avatar
22 Feb 2017 - 18:29
نمایشنامه تشویق دختران به پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی در کابل اجرا شد
author avatar
22 Feb 2017 - 18:29

کابل(پژواک، ۴حوت۹۵): نمایشنامۀ "دختران، سفیران برابری" به منظور تشویق و ترغیب خانواده ها برای فراهم آوری زمینۀ پیوستن دختران شان به صفوف پولیس در کابل اجرا شد.

محمد آهنگران رئیس اجرایی مؤسسه "جوانان افغان در عصر نوین" که این نمایشنامه را ساخته است، گفت که اجرای نمایشنامه "دختران، سفیران برابری" به منظور تبارز نابسامانی های جامعه و برجسته سازی نقش زنان روی دست گرفته شده است.

وی گفت: "این نمایشنامه به هدف تشویق دختران به صفوف پولیس ساخته شده است و در آن مشکلات جوانان، رواج هاى ناپسند، ترجیح مرد بر زن بازتاب داده می شود."

آهنگران افزود که مؤسسه جوانان افغان در عصر نوین، در نظر دارد تا در سال جاری، ۱۰ تیاتر خیابانی از جمله پنج تیاتر در رابطه به صلح در کابل و دیگر ولایات اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد که این نمایشنامه ها شیوۀ جدیدی از مبارزات مدنی است که پیام آن، ترویج صلح از خانه ها توسط دختران و مادران می باشد .

رئیس مؤسسه جوانان افغان در عصر نوین گفت: "نمایشنامه یی که امروز اجرا شد، تمثیلی از یک خانواده است که با پیوستن دخترشان به صفوف پولیس مخالفت می کند و سرانجام این دختر، دریک حمله انتحاری کشته می شود."

دیانا محسنی یکی از هنرپیشه ها که در این نمایشنامه نقش یک دختر نامزد شده و علاقه مند به پیوستن به صفوف پولیس را دارد، به پژواک گفت: "هدف از اجرای این تیاتر، این است تا مشکلاتی را که در این زمینه در خانواده‌ها وجود دارد تبارز دهیم."

به گفته وی، زنان نیز همانند مردان می توانند در تشکیلات نیروهای امنیتی حضور داشته باشند و به افغانستان خدمت کنند.

دیانا محسنی افزود: "شامل شدن یک زن درصفوف نیروهای امنیتی عار نه، بلکه یک افتخار است و زنان می توانند با این کار خود نقش ارزنده ای در برقراری صلح و ثبات در کشور داشته باشند."

طیبه موسوی یک تن دیگر از این دختران هنرپیشه گفت که اجرای چنین برنامه ها می تواند برای نهادینه کردن فرهنگ برابری حقوق زنان و مردان در کشور تاثیرگذار باشد.

بر پایه معلوماتی که در ماه جوزای سال جاری از سوی شبکه زنان افغان ارایه شد، ۴۷۲۶ زن از جمله ۳۳۲۶ تن در تشکیلات پولیس؛ و ۱۴۰۰ تن ديگر شان در صفوف اردوی ملی کشور حضور دارند.

شمار نیروهای امنیتی کشور ۲۴۵ هزار بر آورده شده است، که شامل ۱۹۵هزار اردوی ملی و ۱۵۰ هزار پولیس می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر