زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بلخاب بعد از ۱۶ روز از محاصرۀ برف بیرون شد

بلخاب بعد از ۱۶ روز از محاصرۀ برف بیرون شد

author avatar
25 Feb 2017 - 17:01
بلخاب بعد از ۱۶ روز از محاصرۀ برف بیرون شد
author avatar
25 Feb 2017 - 17:01

سرپل (پژواک، ٧حوت ۹۵): مسوولان ریاست فوایدعامۀ سرپل می گویند که توانسته اند با بازگشایی یک راه ارتباطی فرعی، به محاصره ولسوالی بلخاب که از ۱۶ روز به این سو در محاصره برف بوده است، پایان دهند.

زلمی رحیمی رئیس فواید عامه سرپل، به آژانس خبری پژواک گفت که راه " گل ورز" که بلخاب را به ولسوالی دره صوف سمنگان وصل می کند، صبح امروز به روی تردد وسایط نقلیه بازگشایی شده است.

مسافرین، برای سفر به مرکز ولایت سرپل، باید از دره صوف به مزار شریف و سپس شهر شبرغان ولایت جوزجان بروند، که به گفته منابع محلی، حداقل ۲۴ ساعت را در بر می گیرد.

رحیمی گفت که این راه در ۱۶ روز گذشته، به دلیل برفباری زیاد مسدود شده بود و مردم این ولسوالی، از ارتباط با مناطق دیگر محروم بودند.

رئیس فواید عامه سرپل افزود: "هنوز هم مسیر قوم کوتل که راه عمده ارتباطی این ولسوالی با مرکز ولایت است، به دلیل برف زیاد که ضخامت آن در برخی نقاط به پنج متر می رسد، مسدود می باشد."

زلمی رحیمی گفت که قرار است با مساعد شدن وضعیت جوی، کار بازگشایی این مسیر آغاز شود.

محمد نور رحمانی رئیس شورای ولایتی سرپل گفت  که راه گل ورز، در پی قرارداد فواید عامه با یکی از شوراهای محل بازگشایی شده؛ اما هنوز هم تردد وسایط نقلیه از این طریق با مشکلات زیادی صورت می گیرد.

اما عبدالله انصاری ولسوال بلخاب، به پژواک گفت که وضعیت هنوزهم نگران کننده است.

به گفته وی؛ ادویه های ضروری درشفاخانه ولسوالی تمام شده وحتی دربازار نیز یافت نمی شود.

انصاری افزود که هشت موتر مسافربری فلاينکوچ، صبح امروز از مرکز ولسوالی، به سوی دره صوف سمنگان حرکت کرده اند؛ اما هنوز گزارشی در مورد اینکه به مقصد رسیده اند به دست نیامده و در عین حال، هیچ موتری از سمنگان نیز نتوانسته است به بلخاب برسد.

ولسوالی بلخاب، در ۱۴۵ کیلومتری شمال شهر سرپل قرار دارد.

منابع محلی می گویند که قوم کوتل، به عنوان راه اصلی ارتباطی این ولسوالی به مرکز ولایت که از ولسوالی سنچارک می گذرد، با مشکل نا امنی نیز مواجه است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر