زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در مناطق معروض به خطر ۵،۶ میلیون طفل در برابر پولیو واکسین میگردد

در مناطق معروض به خطر ۵،۶ میلیون طفل در برابر پولیو واکسین میگردد

author avatar
26 Feb 2017 - 14:13
در مناطق معروض به خطر ۵،۶ میلیون طفل در برابر پولیو واکسین میگردد
author avatar
26 Feb 2017 - 14:13

کابل، ۸ حوت ۱۳۹۵- وزارت صحت عامه به کمک مالی و تخنیکی اداره یونیسف و سازمان صحی جهان فردا دور دوم کمپاین معافیت دهی سال ۲۰۱۷ را به منظور واکسین نمودن ۵،۶ میلیون طفل زیر سن پنج سال در مناطق معروض به خطر گردش وحشی ویروس پولیو راه اندازی می نماید. این کمپاین  به شمول شهر کبل در تمام ولایات زون های جنوب، و جنوب شرق، اکثر ولسوالی های  زون شرق  و نیز در تمام ولسوالی های معروض به خطر در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

در جریان این کمپاین سه روزه، بیش از ۳۶ هزار کارکنان پولیو در محلات مسکونی شان خانه به خانه خواهند رفت تا اطفال را واکسین نمایند. به روز جمعه تیم های پولیو از خانواده های بازدید خواهند کرد که اطفال شان در این سه روز نخست از واکسین بازمانده اند. واکسیناتوران این بازدید را به خاطرا نجام میدهند تا متیقن گردند که تمام اطفال در مقابل پولیو واکسین و وقایه شده اند.

دوکتور فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه دولت جمهوری اسلامی افغانستان گفت: ” پولیو سبب معیوبیت دایمی و حتی مرگ اطفال میگردد، این اطفال معیوب به طور دایم محتاج و بار دوش اعضای فامیل میگردد و در آینده حتی نمی تواند عبادت و اوامر دینی خود را به صورت درست انجام دهد.”

وزیر صحت عامه افزود: ” اطفال حق دارند که سالم و صحتمند رشد یابند و این مسئولیت همه ما است که تطبیق دو قطره  واکسین پولیو را برای اطفال زیر سن پنج سال در هر دور کمپاین یقینی سازیم. رسیدگی به تمام اطفل با این واکسین های نجات بخش در عالم اسباب، تنها راهی است که میتوان پولیو را به خوبی از این کشور محو نمائیم.”

واکسین پولیو مصئون بوده، حتی برای اطفال خواب، مریض و نوزاد کدام عوارض جانبی ندارند. واکسین های پولیو از سوی آگاهان دین به شمول علمای دین در سرتاسر افغانستان و جهان مورد تائید قرار گرفته است.

افغانستان، پاکستان و نایجریا سه کشور در جهان اند که تا هنوز هم ویروس پولیو در آن  در حال گردش است. از آغاز سال ۲۰۱۷ تا اکنون ۲ واقعه پولیو در کشور رخ داده است که یکی آن از ولایت هلمند و دیگر آن از ولایت قندهار گزارش شده است. درسال ۲۰۱۶ شماری مجموعی واقعات پولیو به ۱۳ مورد میرسد که نسبت به ۲۰ واقعه  سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است. بیشتر از ساحات افغانستان عاری از پولیو باقی مانده است، ولی ویروس پولیو در یک جغرافیایی مشخصی در شرق، جنوب و بخش های جنوب شرق کشور متمرکز شده است.

###

برای معلومات مزید:

 

داکتر میوند احمدزی مسئول پروگرام محو پولیو در کشور، ایمیل: [email protected]  مبایل: +93 79926 2724

محمد اسمعیل کاووسی، مسئول روابط عامه وزارت صحت عامه. ایمیل ([email protected]) مبایل:  +93 79 288 8855     

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر