زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تهديدهاى امنيتى، خدمات مخابراتى را در يک بر چهار حصۀ افغانستان دچار مشکل کرده است

تهديدهاى امنيتى، خدمات مخابراتى را در يک بر چهار حصۀ افغانستان دچار مشکل کرده است

author avatar
28 Feb 2017 - 16:33
تهديدهاى امنيتى، خدمات مخابراتى را در يک بر چهار حصۀ افغانستان دچار مشکل کرده است
author avatar
28 Feb 2017 - 16:33

 کابل (پژواک،١٠ حوت ٩٥): يافته هاى آژانس خبرى پژواک نشان مى دهد که آنتن هاى مخابراتى، به دليل تهديدهاى امنيتى در ١٥ واحد ادارى کشور شب و روز خاموش است؛ اما در ٧٤ ولسوالى ازطرف شب غيرفعال مى شود.

افغانستان ٣٤ ولايت و ٣٨٣ ولسوالى شامل ٣٦٤ ولسوالى رسمى و ١٩ ولسوالى موقت، دارد.

آژانس خبرى پژواک، از سوم تا هفتم دلو سال ١٣٩٥ از طريق تماس تيليفونى با باشنده هاى ٣٤ ولايت کشور، دريافته است که تهديدهاى امنيتى از سوى مخالفين مسلح دولت در ٨٩ واحد ادارى (ولسوالى های ولایات مختلف و مرکز ولايت ارزگان)، سبب قطع موقت و يا دايمى آنتن هاى شبکه هاى مخابراتى شده و ١٣ واحد ادارى، هنوز تحت پوشش خدمات مخابراتى نيامده است. 

به اساس يافته هاى پژواک، آنتن هاى شبکه هاى مخابراتى، به دليل تهديدهاى امنيتى در ٩ ولسوالى هلمند، سه ولسوالى و مرکز ولايت ارزگان و دو ولسوالى هرات، شب و روز؛ اما در ٧٤ ولسوالى ١٨ ولايت به شمول هلمند، ارزگان و هرات، تنها از طرف شب خاموش مى شود.

به اساس معلومات اداره مرکزى احصائيه افغانستان، در ١٠٢ واحد ادارى يادشده که خدمات مخابراتى در آن دچار مشکل است، در مجموع بيش از پنج ميليون و پنجا هزار تن زندگى مى کنند.

اين تعداد نفوس بيش از ١٨ در صد کل نفوس کشور را تشکيل مى دهد.

 

قابل ذکر است که در برخى مناطق بسیار محدود، شمارى از ٨٩ واحد ادارى خدمات مخابراتى وجود دارد؛ اما اين مناطق تحت پوشش آنتن هايى قرار دارند که بيرون از ولسوالى و يا در نزدیکی های مرکز ولايت موقعيت دارد. 

محمود باشندۀ ولسوالى چک ولايت ميدان وردک گفت: «طالبان در ولسوالى چک، به شبکه هاى مخابراتى اجازه نمى دهند که ازطرف شب فعاليت کند؛ اما در برخى نقاط بسيار محدود اين ولسوالى، شبانه نيز خدمات شبکه مخابراتى روشن موجود مى باشد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر