زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ميلبن: فساد توانايى نهادهاى امنيتى را در امر مبارزه با تروريزم متاثر مى سازد

ميلبن: فساد توانايى نهادهاى امنيتى را در امر مبارزه با تروريزم متاثر مى سازد

author avatar
13 Mar 2017 - 12:01
ميلبن: فساد توانايى نهادهاى امنيتى را در امر مبارزه با تروريزم متاثر مى سازد
author avatar
13 Mar 2017 - 12:01

کابل (پژواک،٢٣حوت ٩٥): فرانس مايکل ميلبن نمايندۀ ويژه اتحاديۀ اروپا درافغانستان مى گويد که بدون يک مبارزۀ قوى عليه فساد و تغيير واقعى در فرهنگ فساد، افغانستان بعنوان يک کشور ضعيف و متکى به کمکهاى خارجى باقى خواهدماند.

هيئت اتحاديه اروپا در افغانستان، امروز کمپاين مبارزه با فساد در سال ٢٠١٧ خود را آغاز کرد. هدف از اين کمپاين، برجسته ساختن نقش آگاهى عامه، جلوگيرى از فساد و همکارى دولت- شهروندان در رستاى مبارزه با فساد گفته شده است.

اتحاديه  اروپا درافغانستان مى گويد که اين کمپاين هفت هفته يى، روى موضوعاتى چون منابع طبيعى و ثبات، تهديداستخراج غيرقانونى معادن، فساد در سکتور قضايى، جلوگيرى از فساد و فساد در سکتورامنيتى متمرکز خواهد بود و در آغاز ماه مى، با يک کنفرانس بزرگ پايان خواهديافت.

فرانس مايکل ميلبن نماينده ويژه اتحاديۀ اروپا درافغانستان گفت: "باوجود پيشرفتها در بخش مبارزه با فساد، اين پديده هنوزهم به شکل مزمن وجود دارد و تهديد جدى در مسير رسيدن به خودکفايى افغانستان پنداشته مى شود."

وى افزود که فساد، توانايى نهادهاى امنيتى را در امر مبارزه با تروريزم متاثرمى سازد و مانع ارايه خدمات بنيادى براى مردم از سوى اداره ملکى مى شود و فساد مانع سرمايه گذارى در کشورشده و در مقابل رشد اقتصادى و ايجاد شغل مى ايستد.

به گفته اين مقام اتحاديه اروپا، فساد جوانان افغان را از داشتن يک آيندۀ بهتر نااميد مى سازد. اين وضعيت بايد تغيير کند. بدون يک مبارزه قوى عليه فساد و تغيير واقعى در فرهنگ فساد، افغانستان بعنوان يک کشور ضعيف و متکى به کمکهاى خارجى باقى خواهدماند.

ميلبن علاوه کرد: "تمرکز نخست ما روى استخراج غيرقانونى معادن و منابع طبيعى افغانستان است، استخراج غيرقانونى معادن، بزرگترين منبع درآمد براى شورشيان است که هر روز سبب گرفتن جان افغانها مى شود، باوجود آن ما شاهد اقدامات بسيار اندک دراين زمينه بوده ايم، اتحاديه اروپا از دولت افغانستان مى خواهد تا به هدف توقف استخراج غيرقانونى معادن، اقدمات جدى انجام دهد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر