زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از روز خبرنگار با معرفى فعاليت هاى برتر رسانه اى تجليل گرديد

از روز خبرنگار با معرفى فعاليت هاى برتر رسانه اى تجليل گرديد

author avatar
19 Mar 2017 - 18:09
از روز خبرنگار با معرفى فعاليت هاى برتر رسانه اى تجليل گرديد
author avatar
19 Mar 2017 - 18:09

کابل (پژواک،٢٩حوت٩٥): همزمان با گرامیداشت از روز خبرنگار، عکس فياض عمرى فوتو ژورنالیست آژانس خبرى پژواک، جزء ١٠ فعاليت رسانه اى برتر سال ١٣٩٥ کشور انتخاب گرديد.

مرکز خبرنگاران افغانستان، از ٢٧ حوت به نام روز خبرنگار با دو روز تاخير، با ارايۀ گزارش از وضعيت رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور و تقدير از فعاليتهاى خوب خبرنگاران، امروز تجليل کرد.

احمد قريشی رييس اجرايی مرکز خبرنگاران افغانستان، در اين مراسم گفت که سال روان به دليل افزايش تحرکات مخالفان مسلح و گسترش و اوج گرفتن ناامنی ها در کشور و مشکلات اقتصادی، سالی پر چالش براى جامعه رسانه يى بود.

وی افزود که یافته هاى مرکز خبرنگاران افغانستان نشان ميدهدکه ميزان خشونت فيزيکى و تهديد خبرنگاران نسبت به سال گذشته کاهش يافته اما تهديد مستقيم و غيرمستقيم عليه رسانه ها سيرصعودى داشته است

قريشى علاوه کردکه اين مرکز در سال ۱۳۹۵ ، به تعداد ۹۵ قضيه خشونت،توهين،تهديد و فشار عليه خبرنگاران و يا حمله و اعمال تخريبکارانه عليه تاسيسات رسانه اى در ولايات مختلف را به ثبت رسانده است که اين آمار در مقايسه به سال گذشته که ١٩١ مورد ثبت شده بود،نشان دهنده کاهش قابل ملاحظه ميزان خشونت ها مى باشد.

به گفتۀ وی، از جمله اين موارد ۵۸ درصد از سوی دولت‎ "عمدتاً از سوی مقام ها و کارمندان دولتی، نيروهای پوليس و امنيت ملی"، ۱۹ درصد از سوی افراد ناشناس، ۱۲ درصد از سوی مردم و زورمندان عمدتاً مسلح، ۱۱ درصد ديگر از سوی طالبان صورت گرفته است.

موصوف افزود که درسال روان هفت خبرنگار و سايرکارمندان رسانه اى جان باخته اند که سه مورد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان ميدهد.

داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايی حکومت که دراين مراسم حضور داشت، گفت که رسانه‌ها و خبرنگاران یکی از اهداف گروه‌های‌ تروریستی‌اند، زیرا دهشت‌افگنان به اهمیت و نقش کار رسانه‌یی واقف می‌باشند.

وى گفت که حکومت در بسیاری از موارد از گزارش‌های خبرنگاران در امر مبارزه با فساد اداری و رفع خلاهای امنیتی استفاده کرده است.

داکترعبدالله،روزخبرنگار را به تمام خبرنگاران کشور و اصحاب رسانه‌ها تبريک گفته افزود، کسانی‌که در حوزه اطلاع‌رسانی کار مسلکی و هدفمندانه می‌کنند، نتایج مثبت آن در روند زنده‌گی مردم عملاً قابل لمس می‌باشد.

او افزود که هرچند دستاوردهای امروز با گذشته قابل مقایسه نیست و گام‌هایی در عرصهٔ قوانین و حق دسترسی به اطلاعات برداشته شده؛ اما کافی نمی‌باشد.

سيد حسين آقا فاضل سانچارکى معين نشراتى وزارت اطلاعات و فرهنگ، کار خبرنگاران در کشور را پُر چالش عنوان کرده، گفت که ناامنی و ساير مشکلات موجو در کشور، نه تنها خبرنگاران، بلکه متوجه همه شهروندان و به خصوص حکومت است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر