زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رهبران حکومت چرا از رخصتى هاى شان استفاده نمى کنند؟

رهبران حکومت چرا از رخصتى هاى شان استفاده نمى کنند؟

author avatar
28 Mar 2017 - 12:03
رهبران حکومت چرا از رخصتى هاى شان استفاده نمى کنند؟
author avatar
28 Mar 2017 - 12:03

کابل (پژواک، ٨ حمل ٩٦): رياست جمهورى و رياست اجرائيه مى گويند که رهبران حکومت با توجه به شرايط شکننده و حساس کشور؛ مانند رهبران کشورهاى ديگر، از رخصتى هاى شان استفاده نمى کنند، بلکه در روزهاى رخصتى نيز مصروف کارهاى رسمى اند.

شاه حسين مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوى رياست جمهورى مى گويد که کار رسمی رييس جمهور، از ساعت ۸:۰۰ صبح آغاز و تا ۸:۰۰ شب می باشد؛ اما رييس جمهور، به شکل متواتر کارش را قبل از هشت صبح، با مرور اخبار رسانه ها آغاز می کند و در ختم کار رسمی نيز مصروف ملاقات های فردی و مطالعۀ دوسيه ها می باشد.

وى افزودکه رييس جمهور در جريان روز، دوساعت ( از ۱:۰۰ تا ساعت ٣  بعد از ظهر) وقفه دارد.

وی، ملاقات با مهمانان داخلی و خارجی از جمله سفرای خارجی وهيئت کشورها را، از  ديگر مصروفيت هاى رييس جمهور خوانده گفت که در کنار ساير مصروفيت هاى رسمى و رهبرى نشست ها؛ رييس جمهور وضعيت جنگ و اقتصاد کشور را نيز مديريت می کند.

مرتضوى گفت: "رييس جمهور پس از ختم کار رسمی، زمانيکه به خانه می رود، در کنار ملاقات با شماری از شهروندان، حدود ۱۰ دوسيه را با خود می برد و در جريان شب مطالعه می کند و مشکلات موجود در دوسيه ها، را نشانی و فردا در رابطه به آن، هدايت لازم را می دهد."

سرپرست دفتر سخنگوى رياست جمهورى، با بيان اينکه رييس جمهور در روزهای جمعه نيز در کنار نماز جمعه و ديدار با مردم، به منظور حل مشکلات شهروندان، به شماری از ولايات سفر می کند گفت: "مصروفيت رييس جمهور بی نهايت زياد است."

موصوف، در رابطه به اينکه آيا رييس جمهور مانند ساير رؤسای جمهور ، رخصتی رسمی دارد يا خير؟ گفت: "به شکلی که رؤساى جمهور ديگر کشورها در وقت های رخصتی، به ميله ها و پارک ها و شهرهای ديگر می روند؛ متاسفانه شرايط افغانستان به گونه يی است که اين فرصت را از رييس جمهور گرفته است."

به گفته وی، رييس جمهور، به خاطر شرايط خراب کشور، کار و تلاش بيشتر می کند که ظرفيت نهادهای دولتی را بالا برده  و راه برای کسانيکه در آينده مسووليت حکومت را به دوش می گيرند، باز گردد.

ازسويى هم احمد اميد ميثم معاون سخنگوی رياست اجراييه حکومت نيز مى گويدکه بخاطر شرايط حساس و شکننده کشور، ايجاب می کند که رييس اجراييه شب و روز مراقب اوضاع کشور باشد؛ به همين دليل نه تنها در روزهای رسمی، بلکه در روزهای رخصتی نيز مصروف کار و خدمت به مردم می باشد.

وى علاوه کردکه کار رسمی رييس اجراييه حکومت، حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح آغاز و تا ساعت ۷:۰۰ شام ادامه پيدا می کند؛ اما بعضی روزها، پس از رسميات نيز  تا ناوقت شب نيز مصروف کار رسمى می باشد.

ميثم افزودکه رييس اجرائيه حکومت در کنار کارهاى ديگر رسمى، در جلسه شورای وزيران، نشست کميته های شورای امنيت ملی، شورای عالی مهاجرين، شورای عالی شهری، شورای عالی آب،  کميسيون تدارکات و غيره شوراها اشتراک می کند و هدايات لازم را برای پيشبرد بهتر کاری می دهد.

به گفته وی، ديدار با سفرای کشورهای مختلف، قوماندان ناتو، مسوولان نهادهای بين المللی، نماينده های کشورهای مختلف، کميته حوادث، نماينده های مردم در شورای ملی و بزرگان ولايات در خصوص مشکلات امنيتی، اقتصادی و نابسامانی های موجود در ولايات شان، از ديگر کارهای رييس اجرايی حکومت است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر