زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ساختمان مرکز عملیاتی مبارزه با فلج اطفال به بهره برداری سپرده شد

ساختمان مرکز عملیاتی مبارزه با فلج اطفال به بهره برداری سپرده شد

author avatar
3 Apr 2017 - 17:36
ساختمان مرکز عملیاتی مبارزه با فلج اطفال به بهره برداری سپرده شد
author avatar
3 Apr 2017 - 17:36

کابل(پژواک، ۱۴حمل۹۶): ريیس اجرایی حکومت، با استقبال از کمک بنیاد بیل و ملیندا گیتس در اعمار مرکز عملیاتی مبارزه با بیماری فلج اطفال، گفته است که حکومت افغانستان متعهد است این بیماری را ریشه کن کند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، امروز در مراسم بهره برداری از ساختمان مرکز عملیات اضطراری مبارزه با بیماری فلج اطفال(پولیو) که در منطقه وزیراکبرخان کابل ایجاد شده است، صحبت کرد.

وی گفت: "در راستای محو پولیو تعهد قوی داریم و این تعهد ما در سطح گفتار نه، بلکه در سطح عمل است و مبارزه با بیماری فلج اطفال یا پولیو، در اولویت های حکومت وحدت ملی قرار دارد و در راستای محو آن به جدیت کار می کند."

عبدالله عبدالله از مردم به ویژه علمای دین و نهادهای داخلی خواست تا در راستای محو بیماری فلج اطفال، با وزارت صحت عامه همکاری کنند. به گفته وی، مبارزه با این بیماری یک مسوولیت بزرگ است و لازم است تمام اقشار سهم خود را  ادا کنند.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، با ابراز تشکر از بنیاد بیل و ملیندا  گیتس بخاطر کمک مالی به ساخت این مرکز گفت: "سال گذشته در سفر به امریکا، با بیل گیتس ملاقات داشتم و از وی خواستم در زمینه مبارزه با فلج اطفال، به افغانستان کمک کند و وی پذیرفت."

به گفته عبدالله عبدالله، این ساختمان مطابق با استندردهای بین المللی با هزینه ۲.۶ میلیون دالر ساخته شده است.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بزرگ‌ترین انستیتيوت خیریه در جهان است. این بنیاد در سال ۲۰۰۰ میلادی از سوی login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر