زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زاخيلوال: ماه آينده نشست مهم افغانستان و پاکستان برگزار مى شود

زاخيلوال: ماه آينده نشست مهم افغانستان و پاکستان برگزار مى شود

author avatar
19 Apr 2017 - 15:13
زاخيلوال: ماه آينده نشست مهم افغانستان و پاکستان برگزار مى شود
author avatar
19 Apr 2017 - 15:13

 کابل(پژواک، ٣٠ حمل ٩٦): داکتر عمر زاخيلوال سفير افغانستان در اسلام آباد مى گويد که ماه آينده نشست مهم به منظور بهبود روابط افغانستان و پاکستان برگزار مى گردد.

زاخيلوال اين اظهارات را به تاريخ(٣٠حمل) طى سخنرانى و ديدار با محصلين افغان در پوهنتون اسلامى بين المللى در اسلام آباد پايتخت پاکستان ابراز داشته است.

خالد رحمان مطمين يکى از محصلين افغان به آژانس خبرى پژواک گفت که اين نشست از سوى بخش روابط بين المللى پوهنتون زير نام( روابط دو جانبۀ افغانستان- پاکستان و پيشبينى هاى آينده) برگزار شده بود.

او افزود که در اين نشست صدها تن از محصلين افغان و پاکستانى از پوهنتون اسلامى و ساير پوهنتون ها، سفير افغانستان در اسلام اباد و ديپلوماتان، مسوولين و استادان پوهنتون اسلامى اشتراک کرده بوده اند.

زاخيلوال در اين نشست گفت که حکومت هاى افغانستان و پاکستان حتمى مشکلات دارد؛ اما هر دو ملت با مهم متحد اند.

او افزود:”مردم هر دو کشور دين، فرهنگ و تاريخ مشترک دارد، منافع ما مشترک و روابط ما صميمى است.”

موصوف در اشاره به پاليسى هاى اخير هر دو کشور گفت که فعلا پاليسى ها به طرف نادرست ميرود، نتايج آن نيز منفى خواهد بود و بايد از اين کار دست گرفته شود.

 سفير افزود که به منظور بهبود وضعيت متشنج جارى، در ماه آينده يک نشست بين مقامات بلند پايۀ هر دو کشور برگزار خواهد شد، تا وضعيت جارى شکننده به سوى مثبت سوق کند.

اما موصوف تاريخ و محل دقيق رويداد را مشخص نکرد.

موصوف در مورد اقدامات جديد در امتداد خط ديورند از سوى پاکستان گفت که با اين کار تجارت، ترانزيت و رفت آمد مردم بين هر دو کشور متضرر خواهد کرد.

موصوف بر روابط و همکارى اقوام مستقر در هر دو طرف تاکيد کرد و افزود که دولت ها نبايد موانع بين آنها ايجاد نمايند، چرا که تنها دولت ها نمى توانند که نقش مهم در بخش بهبود روابط بازى کنند.

سفير افغانستان، ذهنيت نادرست در پاکستان را رد کرد که گويا هندوستان از خاک افغانستان به نفع پاکستان استفاده مى کند و تصريح کرد که افغانستان يک کشور مستقل است، به هيچ کس اجازه نمى دهد که از خاکش عليه کشور همسايه استفاده کند.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر