زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت مخابرات: شرکت هاى مخابراتى ازعرضۀ سيم کارتهاى فعال خود دارى نمايند

وزارت مخابرات: شرکت هاى مخابراتى ازعرضۀ سيم کارتهاى فعال خود دارى نمايند

author avatar
21 Apr 2017 - 14:41
وزارت مخابرات: شرکت هاى مخابراتى ازعرضۀ سيم کارتهاى فعال خود دارى نمايند
author avatar
21 Apr 2017 - 14:41

کابل(پژواک،اول ثور ٩٦): وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، ازشرکت های مخابراتی خواست که از عرضۀ سیمکارت های فعال در بازار خودداری کرده پس ازاين سیمکارت ها را به صورت غیر فعال عرضه نمایند.

احمدشاه سادات سرپرست اين وزارت، امروز در یک نشست خبری در کابل که در رابطه به امضای تفاهمنامه انتقال شبکه فایبر نوری از چین به افغانستان صحبت می کرد، گفت که عدم راجستر بودن سیمکارت ها باعث مشکل در بین مردم و ارگان های امنیتی شده است.

موصوف افزود که طرزالعمل راجستر سیمکارت ها به همکاری اداره اترا آماده و نهایی شده است که بر اساس آن تمام شرکت های مخابراتی مکلف اند، سیمکارت های خود را غیر فعال عرضه نمایند.

به گفته او، در حال حاضر تنها سیمکارت های شرکت مخابراتی «سلام» به صورت غیر فعال عرضه می گردد و سپس راجستر می شود.

شرکت های مخابراتی روشن، افغان بیسیم، ام تی ان، اتصالات، وصل تیلیکام و سلام از جمله شرکت های فعال مخابراتی در افغانستان می باشند.

سادات خاطر نشان کرد، هرگاه شرکت های مخابراتی سیمکارت هایی شان را به صورت غیر فعال عرضه نمایند، متقاضی مجبور می شود که به خاطر فعال شدن سیمکارت، آن را راجستر نماید.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از تمامی شرکت ها خواست که در هنگام راجستر سیمکارت، از صورت و تذکره متقاضی عکس دیجیتل بگیرند تا در صورتی که جرمی را مرتکب می شود، در شناسایی استفاده کننده سيم کارت با ارگان های امنیتی کمک صورت گیرد.

موصوف درادامه گفت که وزارت مخابرات پالیسی دسترسی باز را ایجاد نموده، تا شرکت های مخابراتی بتوانند از فایبر نوری افغان تیلیکام به قیمت ارزان و کیفیت بالا استفاده کنند و آن را دوباره به شهروندان عرضه نمایند.

وی افزود: «هدف ما عرضه خدمات انترنتی مصوون، ارزان و با کیفیت می باشد که از طریق آن اقتصاد افغانستان را رشد دهیم و زمینه کار را برای کادرهای مسلکی فراهم نماییم.»

به گفته سادات، چندی قبل در قیمت انترنت به مشترکین تمام شرکت های مخابراتی ٢٠ درصد تخفیف داده شد و در این راستا به اداره اترا و افغان تیلیکام وظیفه سپرده شد که بررسی کنند آیا شرکت های مخابراتی این تخفیف را به مردم انتقال می دهند یا خیر و در صورتی که انتقال ندهند، این تخفیف از شرکت های مخابراتی گرفته خواهد شد.

افزون بران سرپرست وزارت مخابرات افزود که تا دوسال آينده در قيمت هاى انترنت کاهش قابل ملاحظه بوجود خواهد آمد.

سرپرست وزارت مخابرات ازآماده شدن پالیسی عرضه خدمات (4G) نيز خبرداد وافزود که  شرکت ها می توانند پس از دریافت جواز فعالیت، آن را به مردم عرضه بدارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر