زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حزب اسلامی حکمتیار: در نشرتصویر امیرحزب با والی بلخ نقش نداشته ایم

حزب اسلامی حکمتیار: در نشرتصویر امیرحزب با والی بلخ نقش نداشته ایم

author avatar
26 Apr 2017 - 19:29
حزب اسلامی حکمتیار: در نشرتصویر امیرحزب با والی بلخ نقش نداشته ایم
author avatar
26 Apr 2017 - 19:29

کابل (پژواک،٦ثور ٩٦): حزب اسلامی حکمتیار می گوید که از نشر تصویر مشترک امیر این حزب با عطا محمد نور بی اطلاع بوده است و در این زمینه با دفتر این حزب مشورت نشده است.

قریب الرحمان سعید، رئیس کمیسیون فرهنگی و مطبوعاتی حزب اسلامی به رهبری گلبدين حکمتیار به آژانس خبری پژواک گفت که برخی ها با نشر عکس هایی از امیر حزب باعث ناراحتی و تنش شده اند.

وی گفت:" یکی از احزاب به نام حزب اسلامی متحد افغانستان عکس امیر حزب را با والی صاحب بلخ نشر کرده اند و یا یک تعداد مردم در جایی های دیگر مثلا روی تصویر مرحوم فهیم صاحب نيزنصب کرده اند که ما از آن بی اطلاع هستیم و با ما مشورت نشده است."

سعید افزود:" این کارها باعث تشنج شده است وشاید باعث مشکلات شود، ما این کارها را اخلاقا و قانونا جایز نمی دانیم؛ پالیسی حزب اسلامی این نیست باید برای این گونه تصاویر از ما اجازه قبلی گرفته شود."

حزب اسلامی حکمتیار در حالی به این مسئله واکنش نشان می دهد که در آستانه ورود احتمالی "گلبدین حکمتیار، امیر حزب اسلامی" به کابل، تصاویر وی در برخی از مناطق پايتخت نصب شده است.

در همین راستا، دفتر عطا محمد نور، والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به نصب تصویر مشترک حکمتیار با والی بلخ اعتراض کرده است.

در صفحۀ فیس بوک منسوب به والی بلخ آمده است:" تصویرنصب شده در شهر کابل با نقل قول از سترجنرال عطامحمد نور رئیس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند با مذاکرات حکومت با حزب اسلامی، بدون هم آهنگی و اطلاع دفتر مطبوعاتی آقای نور صورت گرفته و به هیچ صورت دیدگاه رسمی آقای نور را بازتاب نمی دهد."

در ادامه اين پيام آمده است:" بدون شک آقای نور از روند مذاکرات صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی به رهبری آقای حکمتیار، حمایت می نماید و امیدوار است که این مذاکرات بتواند منتج به تامین آرامش و امنیت شود. 
 این گونه رویکرد ها بیشتر جلب ذهنیت عمومی است و سود بردن از پایگاه های فکری شخصيت های سیاسی به نفع یک جریان. 
 لذا امیدواریم که بزودی مسؤلین این بخش، اقدام به اصلاح آن نمایند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر